Forbes Israel Logo

מתחת לגיל 40: הכירו את המיליארדרים הצעירים בעולם

מתוך 2,153 מיליארדרים ברשימת עשירי העולם 2019 של פורבס, שיא של 71 חברים מרכיבים נבחרת שניתן להגדיר – מתחת ל-40. בתוך הקבוצה הצעירים ישנם 21 מיליארדרים חדשים מ-18 מדינות, ו-2 שחזרו לרשימה. 

יותר ממחצית -41 – הם מיליארדים מתוצרת עצמית, יזמים שהתעשרו בזכות עצמם. מתוך קבוצת היזמים הצעירים הללו, 30 עשו את ההון שלהם בתעשיית הטכנולוגיה, 7 בתחום האופנה והקמעונאות ו-7 בתחום הנדל"ן.

מייסדי Stripe ג'ון ופטריק קוליסון. קיילי ג'נר תפסה את מקומם בדרוג | צילום: Stripe

מתוך 41 הצעירים שעשו את הונם בעצמם, כולם גברים מלבד קיילי ג'נר, מייסדת קיילי קוסמטיקה, שעושה את הופעת הבכורה שלה השנה כמיליארדרית הצעירה אי פעם. 14 המיליארדריות הנותרות מתחת לגיל 40 ירשו את הונן.

ג'נר, בת 21, היא גם המיליארדרית הצעיר ביותר על פני כדור הארץ, ועקפה את היורשות הנורבגיות אלכסנדרה אנדרסן, בת 22, ואת אחותה קתרינה, בת 23, שהיו המיליארדיות הצעירות ביותר ברשימת פורבס במשך שלוש שנים רצופות, ועתה הן תופסות את המקום השני והשלישי.

ג'נר מחליפה את ג'ון קוליסון בן ה-28, כמיליארדרית הצעירה ביותר שעשתה את הונה בעצמה. הוא ייסד את פלטפורמת התשלומים Stripe עם אחיו הבכור פטריק קוליסון, בן 30. ג'ון הוא עכשיו הצעיר ביותר שעשה את הונו בעצמו, אחרי ג'נר. מחזור גיוס הכספים של החברה בספטמבר 2018 הביא אותה לשווי של כ-20.25 מיליארד דולר, דבר שהעלה את שווי האחים ל-2.1 מיליארד דולר, לעומת 1 מיליארד דולר לפני שנה. ג 'ון קוליסון הוא רק כמה חודשים צעיר יותר ממייסד ומנכ"ל סנאפצ'אט אוון שפיגל, שהונו נטו ירד ל-2.1 מיליארד דולר, לעומת 4.1 מיליארד דולר בשנה שעברה, זאת בעקבות ירידה מתמשכת בצמיחה של משתמשים ותחרות קשה מצד יישומי מדיה חברתית פופולריים יותר ויותר, כגון Instagram ו-TikTok.

אחד מהמצטרפים החדשים לרשימת מתחת ל-40 ומהבולטים שבה הוא ג 'יימס מונסיס, אשר עושה את זה בגיל 39; הוא מייסד של חברת הסיגריות האלקטרוניות המתפתחת במהירות – JUUL, עם אדם באוון, בן 43. מונסיס ובאוון הפכו מיליארדרים בסוף 2018, כאשר חברת הטבק הגדולה אלטריה רכשה נתח שהעריך את חברת הסיגריות האלקטרוניות ב-38 מיליארד דולר. כל אחד מהמייסדים מחזיק בכ-1.75% מחברת ג'ול ומרוויח 500 מיליון דולר נוספים ממכירת מניותיהם במהלך השנים.

צעיר נוסף שנכנס השנה לרשימה מגיע מתחום המטבעות הוירטואלים. ג'יהאן וו, סיני, בן 33, מחזיק למעלה מ-20% ממפעלי השבבים של חברת Bitmain, שאותה הוא ייסד ומכהן כמנכ"ל משותף; פורבס מעריך את הונו ב-1.5 מיליארד דולר. החברה שבסיסה בבייג'ינג מתכננת הנפקה ראשונה לציבור, על פי הדלפות של המשקיעים.

העשיר ביותר מתחת ל-40 הוא שוב מארק צוקרברג, ובמרחק רב מהבאים אחריו ברשימה. עם הון של 62.3 מיליארד דולר, הוא שווה כמעט פי שלושה מזו של הצעיר הבא אחריו. אף על פי שהתדמית הפומבית של פייסבוק ספגה מכות ב-2018, עיקר הירידה ב-8.7 מיליארד דולר בשווי נטו של צוקרברג מאז השנה שעברה, נבעה ממכירות של מניות חברת המדיה החברתית שלו, המממנת את הקרן הפילנתרופית שמנהלת צ'אן צוקרברג.

העשירה הבאה אחרי צוקרברג היא יאנג הויאן, בת 37, אזרחית סינית בשווי 22.1 מיליארד דולר. יאנג ירשה 57% מחברת הנדל"ן Country Garden Holdings מאביה בשנת 2007.

בסך הכל, 71 המיליארדרים הצעירים בעולם שווים 299 מיליארד דולר, לעומת 265 מיליארד דולר בשנה שעברה, בה הופיעו 63 צעירים מתחת לגיל 40. בשתי הרשימות, של השנה ושל שנה שעברה, 17 הם עשירים יותר, ואילו 24 מהם עניים יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.