Forbes Israel Logo

מתמסחרים: הכורים מצ'ילה השיקו ליין מזכרות לתיירים

הכורים מצ'ילה מנסים להפוך את האסון למקור ממון. במסגרת מהלך שזכה כבר לביקורת ציבורית נוקבת במדינה, השיקו 33 הניצולים מותג חדש העונה לשם "33 ברי הנס", תחתיו הם מתכוונים למכור מגוון מזכרות, כגון: כוסות וספלים, חולצות ומדליות. 

לדברי אחד הכורים, חוזה אוג'דה, "המוצרים יימכרו בשדות תעופה על מנת שתיירים יוכלו לקחת איתם הביתה מזכרת מהחילוץ". עוד נמסר כי הרווחים ממכירות המוצרים יילכו כולם לכורים עצמם.

33 הכורים חוגגים את חילוצם עם נשיא צ'ילה | צילום: רויטרס

בנוסף לכך, בנובמבר הקרוב צפויים להתחיל צילומי הסרט המספר את ההתרחשויות ביום קריסת המכרה ב-2010, אז נכלאו הכורים מתחת לאדמה למשך 69 ימים. ביום השנה השני לציון האירוע החל ב-5 לאוגוסט יגיעו הכורים לטקס מיוחד למכרה סן חוזה, הסמוך לעיירה קופייפו, שם תחנך אנדרטה מיוחדת לזכר החילוץ הדרמטי.  

הציבור בצ'ילה הגיב למהלך העסקי החדש של הכורים בהתנגדות בטענה שמדובר בניצול ציני של החוויה שעברו, זאת לאחר שכל ה-33 כבר זכו לכבוד רב מהממשל במדינה וכן למענק כספי של 10,000 דולר לכל אחד מהם ממליונר מקומי לאחר חילוצם. 

אולם, מצבם הכלכלי של מרבית הכורים אינו מזהיר כיום. 14 מהם מקבלים פנסיה ממשלת צ'ילה אך על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הם עדין מתקשים לשרוד. בנוסף, לרבים מהכורים עדין נותרו סימפטומים פםסיכולוגיים מהטראומה, כגון סיוטים והבזקים למקרה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן