חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נגיד הבנק המרכזי היפני: "המערכת הפיננסית שלנו חסינה מזעזועים"

נגיד הבנק המרכזי של יפן הרוהיקו קורודה אומר היום כי למוסדות הפיננסיים של המדינה ישנם מאגרים מספיקים נגד הפסדים שהם עשויים לספוג כתוצאה מהעליות בתשואות אגרות חוב, כל עוד המהלכים בשוק מונעים מהתאוששות כלכלית.

הבנק המרכזי גם ערני לסימנים של עלייה במחירי נכסים או נטילת סיכון מוגזמת על ידי מוסדות פיננסיים, המשיך הנגיד, והוסיף כי לא ראה סימנים לכך.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"המערכת הפיננסית של יפן בכללותה חסינה מספיק נגד זעזועים כגון עלייה בשיעורי הריבית והידרדרות בתנאים הכלכליים", הבטיח היום קורודה במהלך דברים שנשא בפני סמינר של אנשי אקדמיה.

הבנק המרכזי של יפן הבטיח לפני כחודש להזרים 1.4 טריליון דולר למשק דרך רכישת נכסים מסיבית כדי להשיג אינפלציה של 2% בתוך שנתיים.


אבל רכישות האג"ח הגדולות של הבנק המרכזי הקפיצו את שוקי אג"ח, והעלו בשבוע שעבר את התשואה ל-10 שנים לשיא, תוך הטלת עננה על האפקטיביות של ההרחבה הכמותית. הירידות במחירי האג"ח והעלייה בתשואות כתוצאה מכך פוגעות בשווי אחזקות האג"ח הענקיות של הבנקים היפניים ומגבירות את עלות מימון החוב הציבורי העצום של המדינה.

קורודה אמר כי אומדני הבנק בחודש אפריל הראו כי העלייה בשיעורי הריבית לא גורמת לחששות גדולים מדי במערכת הפיננסית ביפן, כל עוד העלייה מלווה בשיפור בכלכלה. "זאת משום שההתאוששות הכלכלית תעזור לשפר את הרווחים של הבנקים", הסביר. עם זאת קרא קורודה לממשלה לנקוט במאמצים לרסן את החוב העצום של המדינה.

"הבנק גם מודע לסימנים של עליות יתר במחירי נכסים ויעשה "צעדים מתאימים" במקרה של חוסר איזון פיננסי", סיכם הנגיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן