Forbes Israel Logo

נגעה בשמיים: הכירו את המכונית המעופפת הראשונה המוצעת למכירה

אם יש לכם 10,000 דולר זמינים אתם יכולים להזמין לעצמכם את ה-Pal-V Liberty, המכונית המעופפת הראשונה שמוצעת למכירה, ומוכנה לשליחה בשנה הבאה.
הבטחות דומות נשמעו כבר בעבר, מחברת Aeromobile הסלובקית, שהבטיחה להביא לעולם את המכונית המעופפת הראשונה ב-2017. כעת נראה כי ההבטחה הזו תתממש רק ב-2020.

אבל המכונית המעופפת תוצרת הולנד, משחקת במשחק העתידני הזה כבר כמה שנים, וחשפה השבוע סוף סוף את מודל האוטוג'ירו שלה בעל שלושת הגלגלים, בתערוכת הרכב בז'נבה.

ה-Pal-V Liberty | צילום מסך מיוטיוב

"ה-Pal-V הוא כלי הרכב המושלם עבור ניידות מעיר לעיר", מספר מנכ"ל החברה רוברט דינג'מאנס. "מחוץ לעיר אתה טס באוויר, בתוך העיר אתה נוהג על הכביש".

דגם הליברטי הוא רכב דו-מושבי המונע בגז, בעל להבי מסוק נשלפים. כדי לשלוף את הלהבים ייש לצאת מהרכב ולעשות זאת בצורה ידנית, אבל זמן המעבר מכלי המתאים לקרקע לכלי המתאים לתעופה אורך כעשר דקות.

ברגע שהליברטי באוויר, הוא יכול לטוס במהירות של כ-177 קמ"ש. החברה טוענת כי כדי להמריא יש להגיע למסלולי המראה מוסדרים, אם כי נחיתות אנכיות הן אפשריות.

להיות האדם הראשון שיטוס עם Pal-V לא יהיה זול או פשוט. המהדורה הראשונית של הדגם – מהדורת ה-Pioneer – מוגבלת ל-90 יחידות בעלי תווית מחיר של 600 אלף דולר. רכב מהמהדורה השנייה – Liberty Sport – יעלה לרוכשיו קצת פחות – 400 אלף דולר.

שני המודלים יחייבו רישיון טיסה והכשרת הנהג (הכלולה במחיר). כל זה לא כולל את 10,000 דולר הפיקדון שיש לשלם על דגם הליברטי, שאינו ניתן להחזרה.

רכישת הרכבים המעופפים מותנית בקבלת אישורי הבטיחות הסופיים.לכן, עיכובים בירוקרטיים למיניהם עלולים, שוב, לעכב את הופעתן הראשונה של המכוניות המעופפות.



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.