Forbes Israel Logo

נוסעים לנופש? כך תנהלו עסק מצליח גם כשאתם בחופשה

ניהול עסק עצמאי זה לא דבר פשוט. אין חופשות, אין הפסקות, הראש נמצא במשרד כל יום, כל היום. אך לפעמים, גם מנכ"ל וורקוהוליק צריך לקחת פסק זמן ולנוח. חופשה קצרה מהעבודה יכולה להיות אפקטיבית מאוד לניקוי ראש ומילוי מצברים, מה שתורם יותר מכל להמשך התנהלות תקינה שלכם בניהול העסק. אם בכל זאת אתם דואגים שלא תוכלו להתנתק לגמרי מהמתרחש במשרד, קבלו כמה עצות לניהול עסק יעיל גם מרחוק.


אל תשכחו להנות ולנוח | צילום: ingimag/ASAP

השתמשו בטכנולוגיה בתבונה – כמעט לכל מקום שתלכו תוכלו לקחת אתכם את הסמארטפון ואת המחשב הנייד. עובדה זו מקלה מאוד על שמירה על קשר עם העובדים והלקוחות. בכל שלב תוכלו לקרוא ולשלוח דוא"ל ולבדוק עדכונים חשובים בזמן אמת. אולם, חשוב לזכור: אתם בחופשה! אל תתנו לגאג'דטים, יעילים ככל שיהיו, להשתלט על זמן האיכות שלכם עם החברים, המשפחה ובעיקר עם עצמכם. הכינו מראש לוח זמנים ובו מגבלת זמן הגיונית עבור כל מה שקשור לעבודה, כך שתוכלו גם ליהנות ולנוח.


שפרו את יכולות ניהול הזמן שלכם – אם החלטתם מבעוד מועד לצאת לחופשה, תככנו מראש סדר יום יעיל בעבודה, כך שתשלימו כמה שיותר פרויקטים לפני הנסיעה הצפויה. כך תוכלו לנסוע כשאתם רגועים יותר ונכונים להתרכז כמה שיותר בנופים יפים, אנשים מעניינים ובעיקר ברגיעה ומנוחה. מעבר לכך, תככנו את מועד החופשה בתקופה בה הפעילות במשרד יחסית רגועה ולא לפני פגישות חשובות או תקופות עמוסות. קחו בחשבון שבזמן בו אתם צופים משבר מתקרב, ממילא לא תוכלו ליהנות בידיעה שאין לכם שליטה על המתרחש בתוך העסק.

התחילו להאציל סמכויות – לעיתים חשוב לקחת צעד אחורה ולתת למישהו אחר לנהל את העבודה, במיוחד כשאתם בחופשה ואינכם מעוניינים לשוב למשרד עמוס בניירת ומשימות לא מושלמות, שעלולות ליצור הסתבכויות מיותרות, הקפידו למנות עובדים שאתם סומכים על כישוריהם לנהל את הפרויקטים שהשארתם מאחור. אם אין לכם עדיין עובדים, אתם יכולים להעסיק קבלן חיצוני שינהל עבורכם את העניינים בזמן שאתם נופשים.

עבור מנהלי עסקים זה בהחלט אתגר לעצור את הכל ולצאת לחופשה, אך זה לא בלתי אפשרי, במיוחד אם התכוננתם לכך כראוי מראש ודאגתם לסגור כמה שיותר קצוות לפני כן. בעזרת ניצול נכון של המשאבים העומדים לרשותכם, תוכלו לצאת, לבלות, ליהנות מהזמן מחוץ למשרד ובעיקר לצבור כוחות כדי להתמודד טוב יותר עם כל מה שעתיד לבוא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.