Forbes Israel Logo

נוקאאוט היסטורי: כך הפך פלויד מייוות’ר למתאגרף העשיר בעולם

אתמול התרחש בווגאס מה שרבים כינו אותו כקרב המאה, בו נאבקו פלויד מייוות'ר, מתאגרף אמריקאי שנחשב לאחד מהטובים בהיסטוריה, וקונור מקגרגור, לוחם MMA (אומניות לחימה משולבות) אירי ואלוף העולם הנוכחי ב-UFC (אליפות הלחימה האולטמטיבית). התחזיות לא ראו תסריט אחר מלבד ניצחון של המתאגרף האמריקאי, ואכן, למרות שמקרגור הפגין את יכולות האגרוף הבלתי מעורערות שלו בסיבובים הראשונים, בסיבוב העשירי השופט הכריז על נוקאאוט טכני לאחר רצף חבטות מצידו של מייוות'ר. בגיל 40, ואחרי ניצחון היסטורי, מייוות'ר הודיע אמש על פרישתו הסופית מאגרוף.

הניצחון של מייוות'ר הביא לו רקורד של 0:50 (חמישים ניצחונות ואפס הפסדים), והוא אף שבר את השיא העולמי שהיה שייך לרוקי מרציאנו (0:49), שיא שלא נשבר כבר יותר מ-60 שנה. הסכום שמייוות'ר יקבל על הקרב הזה עוד אינו ברור, אבל הוא יעמוד על כמה מאות מיליוני דולרים.

הדרך של מייוות'ר למיליארד דולר נסללה על ידי שיווק ערמומי והימור של 750 אלף דולר ששם על עצמו. המהמר "הידוע לשמצה" מייוות'ר לא שם את הכסף על ניצחון שלו בקרב בזירה, אלא על שחרור מחסותו של בוב ארום, שהיה המקדם שלו לפני כעשור. מייוות'ר חשב שיוכל להרוויח יותר בכוחות עצמו, מאשר תחת ארום, שעבר גם עם מוחמד עלי, אוסקר דה לה הויה ומני פקיאו.

שיתוף הפעולה בין ארום למייוות'ר היה מאוד פורה, מאחר שמייוות'ר נותר בלתי מנוצח עם משכורת שהמשיכה לגדול. לאחר שהשיג 17 ניצחונות רצופים, הוא זכה בתואר הראשון שלו ב-1998, לאחר שעשה נוקאאוט טכני לג'נארו הרננדז והרוויח 150 אלף דולר. מייוות'ר המשיך לנצח ולקבל משכורות גבוהות בהתאם, שעם הזמן היו בעקביות בטווח של 3 מיליון דולר.

אבל מייוות'ר רצה יותר. היה סעיף בחוזה עם ארום שבשנת 2006 הוא יוכל לבטלו תמורת תשלום של 750 אלף דולר, אותו הוא כאמור שילם. "פלויד נכנס למשרד, נתן צ'ק, וכל השאר היסטוריה", אמר מנכ"ל חברת Mayweather Promotions, ליאונרד אלרב.
שנה לאחר מכן פתח מייוות'ר את חברת קידום המכירות שלו, Mayweather Promotions.

מקגרגור ומייוות'ר. אמש לפני הקרב | צילום מסך מיוטיוב

הוא הפך לכוכב, ולחברה שלו יש 37 מיליון עוקבים בסך הכל בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. "היה לו חזון גדול לקחת את המותג שלו לשלב הבא", אמר אלרב. הקמת Mayweather Promotions, הגדילה משמעותית את ההכנסות של מייוות'ר, הצ'קים היו יותר ויותר מנופחים והוא כבר לא היה נחשב לאיש ממעמד הביניים.

ב-2013 הוא חתם על חוזה עם רשת הטלוויזיה Showtime, עבור שידור של שישה קרבות. העסקה הפכה את מייוות'ר לספורטאי הרווחי ביותר בהיסטוריה של הספורט, וזאת גם הודות לניצחונותיו בקרבות מול קנאלו אלוורז ופקיאו. רק הקרב עם אלוורז הכניס לו יותר מ-70 מיליון דולר.

במהלך כל תקופת החוזה עם Showtime, מייוות'ר הרוויח יותר מ-450 מיליון דולר (תקופה של שנתיים וחצי). הפרס הכספי שיקבל מייוות'ר לאחר הניצחון אמש, מביא אותו להכנסות בסכום כולל של מיליארד דולר בתקופת הקריירה שלו כמתאגרף. הוא מצטרף לשני ספורטאים נוספים, שהרווחים שלהם הגיעו גם הם למיליארד דולר – מייקל ג'ורדן וטייגר וודס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן