Forbes Israel Logo

ניו יורק: ביל דה-בלאזיו זכה בבחירות המקומיות ויעמוד בראשות העירייה

המועמד הדמוקרטי לראשות עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלאזיו, ניצח הערב בבחירות בעיר ברוב של 73%, ויהפוך לדמוקרט הראשון שינהל את העיר מזה 20 שנה.

דה-בלאזיו גבר במרוץ על ג'וזף לוטה הרפובליקני, ששימש כסגנו של ראש העיר הקודם, מייקל בלומברג. לאחר הניצחון הבטיח דה בלאזיו לגשר על הפער בין ניו-יורק הענייה לניו-יורק העשירה.

ביל דה-בלזיו, ראש עיריית ניו יור החדש | צילום: רויטרס

דה-בלאזיו, 51, פוליטיקאי מקומי שעד לפני זמן קצר נחשב דמות כמעט אלמונית לרוב תושבי ניו יורק – נבחר רק לאחרונה כמועמד המפלגה הדמוקרטית לראשות עיריית ניו יורק. בתפקידו האחרון הוא כיהן כסניגור הציבורי של ניו יורק, תפקיד שולי שאין לו קשר לציבור הנרחב."חבריי, היום הצבעתם על כיוון חדש לעיר, מאוחדים בכך שאסור שהעיר שלנו תשאיר אף תושב מאחור", אמר דה-בלאזיו לאחר הניצחון. "חוסר השוויון ההולך וגובר, יכולתם המועטה של התושבים לקנות לעצמם מוצרים – זה כבר עשרות שנים בהתהוות. אבל הזחילה האיטית של העיר הזאת לא תחליש את נחישותנו".

כעת יתמודד דה-בלאזיו, המתנשא לגובה של 1.96 מטרים ונשוי לאישה אפרו-אמריקאית, עם מספר אתגרים, ביניהם ניסיון לשמור על אחוזי הפשיעה הנמוכים וניסיון להגיע להסכם ארוך טווח עם ארגוני העובדים באשר למשכורתם.

בהכנת הידיעה סייע שלמה שמיר

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.