Forbes Israel Logo

ניר ברקת: השקיע בתבונה ובזמן בדרך לפיסגה

גיל: 54
תפקיד: ראש עיריית ירושלים
שווי: 450 מיליון שקל

עסקה אחת שינתה את מסלול חייו של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. זה היה ב־1993, כשגיל שוויד, סטודנט צעיר מהאוניברסיטה העברית, פנה אל ברקת ואל אחיו אלי עם הצעה להשקיע בצ'ק פוינט, החברה שייסד. שוויד הציג להם את הפיתוח המהפכני שלו, פיירוול ("חומת אש") שיגן על מחשבים שמחוברים לרשת.

האחים ברקת החליטו להשקיע 400 אלף דולר תמורת 50% ממניות החברה. עם השנים צמחה צ'ק פוינט לאחת מענקיות אבטחת המידע בעולם, ומניותיה נסחרות כיום בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ־10 מיליארד דולר. על־פי הפרסומים מימשו השניים את כל מניותיהם בחברה, והכניסו לכיסם כ־120 מיליון דולר, כל אחד. 

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

אבל את המיליונים הראשונים עשו ברקת ואחיו עוד לפני צ'ק פוינט. ב־88' הקימו האחים ברקת, יחד עם יובל רכבי ועומרי מן, את חברת התוכנה BRM, שפיתחה אנטי וירוס והייתה מהחלוצות בתחום בעולם. חלק מהתוכנות הם חילקו בחינם. אחרות, מתוחכמות יותר, מכרו. בראיון לפני הקפיצה למים הפוליטיים סיפר ברקת שבשנתיים הראשונות הם לא משכו משכורות, וכדי להתפרנס נאלץ לעבוד בעסק לבובות קרמיקה שהיה שייך לאמה של בברלי, רעייתו. אחרי שהחברה הצליחה ונמכרה לחברת סימנטק, החליטו האחים להתמקד בהשקעה בחברות סטארט-אפ ולצורך העניין הפכו את BRM לקרן הון סיכון.

ניר ברקת | צילום: מרק ישראל סלם

במהלך השנים ידעה BRM הצלחות גדולות, האחרונה שבהן הייתה המכירה של חברת הפרסום המקוון מדיה מיינד. חברת סיקמור טכנולוגיות, השייכת לאחים ברקת וליונתן קלבר, גרפה מהמכירה 125 מיליון דולר, לפני השקעה. לרשימת ההצלחות של ברקת אפשר להוסיף את החברות אופלאס, פרוד סיינס, וייל קומיוניקיישנס, שהשיגה לקרן רווח של 12 מיליון דולר, ופסעבה, עם רווח של 56 מיליון דולר. לצדן היו גם כמה כישלונות מהדהדים, ובראשם ההשקעה בחברת בקווב, שנסגרה באפריל האחרון. 

ב־2003, אחרי שנים שבהן היה מעורב בפעילות התנדבותית בתחום החינוך, החברה והקהילה, החליט ברקת לפרוש מכל עיסוקיו ולהתמודד על ראשות עיריית ירושלים, אולם עדיין נותר בעל שליטה בקרן. בבחירות שנערכו כעבור חמש שנים נבחר לתפקיד אחרי שזכה ב-52% מהקולות. בימים אלו הוא נמצא בעיצומו של מסע בחירות שני שיגיע לסיומו בחודש נובמבר.

ברקת ובברלי, ציירת ופעילה חברתית, הורים לשלוש בנות, גרים בבית פרטי רחב ידיים בשכונת בית הכרם בירושלים, עם בריכה וחדר כושר. במספר עסקאות באזור נמכרו בתים פרטיים בסכום של כשבעה מיליון שקל. 

ברקת ביקש שלא להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.