Forbes Israel Logo

נכון שמסי לא קורא על מה הוא חותם, אבל זה לא אומר שגם לכם כדאי

בעוד משפט המס של ליאונל מסי ואביו נמשך, אחת הטענות של מסי גורסת כי הוא לא קרא את המסמכים. עם הכנסה שנתית של למעלה מ-70 מיליון דולר, מסי מדורג במקום הרביעי מבין הספורטאים המרוויחים בעולם ברשימת פורבס. למרות זאת, הכוכב ואביו, עלולים לעמוד בפני עונש מאסר. אולי הטענות של מסי, שהוא מעולם לא מסתכל על החוזים עליהם הוא חותם, נכונות – אבל האם זה מספיק? ההגנה הזו בדרך כלל לא מספקת את מס ההכנסה, גם לא את בית המשפט.

מסי ואביו מואשמים בכך שהשתמשו במקלט מס, על מנת להימנע מלשלם מיסים על 4.7 מיליון דולר מההכנסה של מסי. העובדה שהשם של מסי עלה גם במסמכי פנמה בטח לא עוזרת לו. בנוסף, הוא עלול להתקשות למכור לבית המשפט את הטענה ש"לא ידע".


מסי לא קרא את המסמכים, אבל הטענה הזו כנראה לא תחלץ אותו | תמונה: ויקיפדיה

זה נכון שרוב האנשים – אפילו המחוקקים האמריקאיים – לא מכינים את החזרי המס שלהם בעצמם, אך ללקוח כדאי לבחון את ההחזר, ומכין ההחזר צריך לשאול ולוודא שכל הנתונים נכונים. למרות זאת, חלק ממשלמי המיסים לא קוראים כמעט כלום. האופציה למילוי הטפסים באופן דיגיטלי הפכה את הבעיה לחמורה אפילו יותר. משלם מיסים עם עותק מודפס, חייב לפחות לחתום על החזר המס לפני שהוא שולח אותו, וזה מביא לבדיקה מסוימת של המסמך.

סודיות מעלה את החשד

גם אם זה נכון, התירוץ של "לא קראתי את זה" בדרך כלל לא עובד. באופן עקבי, בתי משפט פסקו כי החובה על קריאת הטפסים מוטלת על משלם המיסים. כבר בשנת 1928, בתי משפט קבעו כי האחריות על קריאת הטפסים ווידוא כי כל ההכנסות שלו נמצאות בהם, מוטלת על משלם המיסים.

בסופו של דבר, אחת הבעיות הגדולות ביותר של מסי היא הסודיות שאופפת אותו, היא לא תמיד יכולה לעמוד בשורה אחת עם הטענות שהוא לא ידע מה הולך. כמובן שלא מעט מפורסמים נהנים ממעטה סודיות שלא קשורה במיסים בעיקרה. במקרים מסוימים, הסודיות לא נוגעת למיסים בכלל – ועדיין, כפי שהראו מסמכי פנמה, סודיות בכל הקשר מעלה את החשד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.