Forbes Israel Logo

נסוגה מהסיכומים: יוון רוצה לשנות את תנאי חבילת החילוץ

יוון מבקשת הקלה בגזירות הצנע שהוטלו עליה. שעות ספורות בלבד לאחר שהושבע כחלק מהממשלה החדשה, נפגש שר האוצר החדש של יוון עם שלישיית המלווים הבינאלומית המבקרת במדינה במטרה לגרום להם לרכך את דרישות הצנע המהוות תנאי לקבלת כספי החילוץ עבור כלכלת המדינה. שלישיית המלווים, המכונה "טרויקה", מבקרת בימים אלה ביוון ובוחנת את הסתגלות המדינה לתנאי הצנע שהטיל עליה האיחוד האירופי במסגרת תוכנית החילוץ בסך 130 מיליון יורו. 


השבעת הממשלה החדשה, יוון | צילום: רויטרס

ממשלת יוון תנסה לנצל את הלך הרוח השורר באיחוד במסגרתו פונים מנהיגי גוש היורו לעבר מדיניות כלכלית מעודדת צמיחה, על מנת לבקש הקלה בתנאי חבילת החילוץ, בין היתר בהורדת שיעור המיסים וקיצוצי השכר הכבדים אותם היא מתבקשת לבצע. 

עם ניצחון השמרנים בבחירות, עומדת כעת ממשלת היוון המאוחדת הכוללת את מפלגת השלטון הימנית, נציגים מהמפלגה הסוציאליסטית ואף נציגים של השמאל הקיצוני המתנגד בתוקף לצעדי הצנע, תחת לחץ ציבורי כבד, הן מבפנים והן מחוץ למדינה, שכן, אי קיום הקיצוצים בתקציב המדינה עלולים להביא לפרישתה מגוש היורו. על פי ההערכות, תקציב המדינה יגמר בתוך שבועות אם לא תצליח לגייס את החלק הראשון בחבילת החילוץ, בשווי של 31.5 מיליארד יורו. 

ממשלת יוון החלה בסבב פגישות עם הטרויקה, כאשר שלישיית המלווים צפויה לסיים את ביקורה ביוון בסוף השבוע, אך היא משאירה מאחוריה צוות מקצועי אשר ימשיך לבחון את התנהלותה הכלכלית של הממשלה החדשה. בממשלת יוון דורשים הורדה בשיעור המיסים, הקפאה של הליכי פיטורים במגזר הציבורי וכן עזרה נוספת בחיזוק פעילות הרווחה וסיוע למיעוטי היכולת. בתמורה, מציעה הממשלה להרחיב וזרז את תהליך ההפרטה שהחל להתבצע במשק.

ראש ממשלת יוון צפוי להכריז על התוכנית הכלכלית החדשה במסגרת מפגש פרלמנטרי בין שלושה ימים שיחל מחר. בהמשך החודש ישוב ראש משלחת המלווים ליוון על מנת לבצע בדיקה נוספת של עמידות המדינה בתנאי הצנע. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.