Forbes Israel Logo

נעילה חיובית באחד העם; בז"ן צנחה ב-18%

הבורסה באחד העם ננעלה הערב בעליות שערים כשברקע משבר התקציב הנמשך בארה"ב, והירידות בוול סטריט אתמול.

מדד תל אביב 25 עלה ב-0.1%, תל אביב 100 התחזק ב-0.2%, מדד הבנקים עולה גם הוא ב-0.2%, מדד התקשורת קפץ ב-2% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.5% לערכו. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.3%.

משבר התקציב בארצות הברית נמשך זה השבוע השני, כאשר נותרו עוד 10 ימים עבור המחוקקים בוושינגטון לאשר את העלאת תקרת החוב ולמנוע את האסון הכלכלי הצפוי אם אמריקה תהפוך לחדלת פרעון.

הבורסה בתל אביב. נפתחה ביציבות | צילום: אהוד כהנים

אתמול נשמעו מהבית הלבן קולות שעשויים להעיד על התקרבות קלה בעמדות הצדדים. נמסר כי אובמה ישקול את העלאת תקרת החוב לתקופה קצרה, כך שהמחוקקים בוושינגטון ירוויחו זמן, ולא יעברו את סף החוב כבר ב-17 באוקטובר. יחד עם זאת, צעד כזה לא יפתור את המחלוקות העמוקות בנושא. בתוך כך, אמר אובמה כי יהיה מוכן לדון על שינויים ברפורמת הבריאות שלו, אך רק לאחר שתושג הסכמה על התקציב והעלאת תקרת החוב.

בנק ישראל פרסם אתמול כי יתרות מטבע החוץ של ישראל זינקו בחודש שעבר ב-1.38 מיליארד דולר והגיעו ל-79.9 מיליארד דולר – שיא של כל הזמנים.

מניית בזן, שנפלה אתמול ב-9%, ומניית גבעות שזינקה ב-5% על רקע פרסום נתונים חיוביים על יתרות הנפט המוכחות בקידוח מגד 5, ריכזו גם היום עניין. בז"ן צנחה ב-18%, גבעות עולם נחלשה ב-2.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.