חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נעילה חיובית בארה"ב: אפל הודיעה כי תנפיק אג"ח וזינקה ב-3%

הבורסה בוול סטריט ננעלה במגמה חיובית כשהמשקיעים הגיבו לנתוני מאקרו בארה"ב וממשיכים לקוות כי הבנקים המרכזיים בכלכלות יספקו השבוע חיזוק נוסף בדבקותם במדיניות המוניטארית המרחיבה בה הם נוקטים.

מדד הדאו ג'ונס טיפס ועלה 0.1%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.2% ומדד הנאסד"ק ננעל בעליה של 0.7%

המדדים המובילים באירופה ננעלו במגמה מעורבת לאחר הנתוני האבטלה הקשים שפורסמו היום. לאחר פרסום האבטלה שהגיעה בחודש אפריל לשיא גברו ההערכות כי דראגי יוריד את הריבית בהודעתו ביום חמישי.

הבורסה בפרנקפורט עלתה ב-0.5% אל מול ירידה של 0.4% בבורסה בלונדון וירידה של 0.3% בבורסת פריז. על אף הירידות, הבורסות השלימה את הריצה החודשית הטובה ביותר שלה מאז שנת 1997

ענקית הטכנולוגיה אפל, הודיעה על הנפקת איגרות חוב קונצרניות, לראשונה מאז 1996. אפל תנפיק אג"ח בסכום כולל של 17 מיליארד דולר – הנפקת האג"ח הגדולה ביותר בהיסטוריה, לחברה שאינה מהמגזר הפיננסים. סוכנויות הדירוג מודי'ס וסטנדרד אנד פורס (S&P) העניקו לאג"ח של אפל את דירוג האג"ח השני בגובהו.סוכנויות הדירוג מודי'ס וסטנדרד אנד פורס (S&P) העניקו לאג"ח של אפל את דירוג האג"ח השני בגובהו.

צילום: רויטרס

אבטלה באירופה הגיעה לשיא

האבטלה באירופה גואה. הלשכה המרכזית לסטיטיסטיקה של האיחוד האירופי פרסמה היום נתונים המראים כי שיעור האבטלה בגוש היורו הגיע החודש ל-12.1%. מספר המובטלים באיחוד בגוש היורו עומד על 19.2 מיליון. שיעור האבטלה בקרב הצעירים באירופה הגיע ל-24%.

על פי הדוח, שיעור האבטלה בגרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגוש היורו כיום עומד על 5.4%, עלייה של 4,000 מובטלים. מספר המובטלים במדינה הגיע ל-2.9 מיליון בני אדם. בספרד שיעור האבטלה בחודש אפריל הוא הגבוה ביותר מאז 1976.

זירת המאקרו סיפקה היום דוחות משמעותיים עם פרסום מדד קייס-שילר (המודד את מחירי הבתים ב-20 ערים מרכזיות במדינה), שעלה ב-0.3% בחודש פברואר לקצב שנתי של 9.3%, החד ביותר מאז 2006. צפי האנליסטים עמד על עלייה שנתית של כ-9.1%. גם מדד אמון הצרכנים בארה"ב לחודש אפריל עקף בהרבה את הערכות האנליטסים – המדד זינק לרמה של 68.1 נקודות באפריל, לעומת הערכות של 61.4 נקודות.

מניית פייזר במרכז לאחר לאחר שיצרנית התרופות דיווחה על ירידה בהכנסות וברווח הרבעוני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן