חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נעילה חיובית בבורסה: מדד הבנקים זינק ב-1.5%

המסחר בבורסה ברחוב אחד העם בתל אביבננעל היום בעליות שערים על רקע העליות בוול סטריט וחוסר היציבות בבורסות אסיה ואירופה, בין היתר בשל הנעשה בטורקיה. ועדת הכספים דנה הבוקר בחוק הריכוזיות. 

ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 עלה ב-0.2%, מניות הבנקים טיפסו ב-1.5%, מדד התקשורת התחזק ב-0.3% ואילו מדד הנפט והגז רשם ירידה של 0.2%.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי נסוגה ב-1.2%, בורסת טוקיו התחזקה ב-2% ובורסת הונג קונג ננעלה ביציבות. 

אתמול נפרדו בוועדת הכספים של הכנסת מהנגיד היוצא, פרופסור סטנלי פישר. במסיבת פרידה שנערכה לכבודו אמר הנגיד היוצא: "הצלחנו לעבור את המשבר בהצלחה בגלל שהמשק היה במצב טוב כשנכנסנו אליו. הצלחנו להוריד את היחס חוב-תוצר מקרוב ל-100% – לקרוב ל-75%. עכשיו אנחנו מקווים שנצליח לעמוד ביעד הגירעון של 3% ב-2014, אסור לחרוג מזה או שנצטרך לנקוט בצעדים כואבים".

צילום: רויטרס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של פיישר בישיבת מפלגת הליכוד: "שמעתי בעניין את דבריו של הנגיד פישר, שהוא אדם שאין חולקים על מקצועיותו ומיומנותו", אמר נתניהו. "הנגיד נתן תשובה חשובה לכל מי שדן בהישגים הכלכליים של הממשלה הקודמת וציין עובדות יסוד – ב-4 השנים האחרונות ישראל השיגה את רוב מדינות ה-OECD בצמיחה והגענו לרמה הנמוכה ביותר של אבטלה ב-30 השנים האחרונות כשנוספו 300 אלף מקומות עבודה" אמר ראש הממשלה.

הקרב על אי.די.בי רחוק מלהיות גמור: ההצעה המשופרת עדיין לא שכנעה את נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח. לפורבס נודע כי אתמול התקיימה פגישה בין הצדדים וכי נציגות אי.די.בי אחזקות צפויה לדחות את הצעתו של דנקנר ולהמשיך על פי המתווה אליו הגיעו שני הצדדים לפני כשבוע וחצי.

באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ביום חמישי האחרון הצביעו המחזיקים על אישור ההסדר עם נציגות פתוח כאשר להצבעה אין תוקף פורמלי והיא אינדוקטיבית בלבד. אם יתברר כי מחזיקי האג"ח אינם תומכים בהסדר, הנציגות תשקול מחדש את צעדיה. מניית אי.די.בי אחזקות רשמה היום ירידה של 1.7%.

גם מלאנוקס ממשיכה לעורר עניין לאחר שאתמול התאוששה מהצניחה במניותה לאחר שהמנכ"ל, איל ולדמן, הודיע כי תימחק מהמסחר בתל אביב בתוך 3 חודשים. בוול סטריט לעומת זאת איבדה אתמול מניית החברה 4% מערכה והיום בתל אביב מנית החברה יורדת ומשלימה את פער הארביטראז'. מניית החברה רשמה ירידה של 2.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן