Forbes Israel Logo

נעילה ירוקה בבורסה: מדד הביטוח זינק ב-1.9%

יומו השלישי של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים על רקע מגמה חיובית באירופה, המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2012 והספירה לאחור לקראת המועד האחרון להקמת ממשלה חדשה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.7%, ת"א 100 עלה ב-0.9%, ומדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו. מניות הנדל"ן רשמו עלייה של ב-1% ומדד הביטוח זינק ב-1.9%

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית: בורסת שנחאי התחזקה ב-2.3%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.2% לערכה, ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.1%. 

מגמה חיובית גם באירופה, זאת למרות נתוני מאקרו שהראו כי הפערים בין הכלכלות החלשות בגוש היורו: ספרד ואיטליה לבין כלכלת גרמניה החזקה העמיק בחודש פברואר. בורסת פריז רושמת עלייה של 1.5%, פרנקפורט מתחזקת ב-1.9 ולונדון מוסיפה לערכה 0.7%. 

צילום: אהוד כהנים

עוד מכה לאילן בן דב: בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה למנות מפרק זמני לחברת טאו תשואות. השופטים קיבלו את עמדת הכונס הרשמי ואת עמדתם של חלק מנאמני האג"ח וציינו כי לא מצאו טעמים המצדיקים הארכה נוספת של הקפאת ההליכים, מעבר לתקופת תשעת החודשים המסתיימת בסוף החודש.

התחרות המחריפה בשוק סלולר נמשכת ונוגסת ברווחיהן של המפעילות הוותיקות: הרווח הנקי של סלקום, הנמצאת בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ירד ב-35.6% בשנת 2012, והסתכם ב-531 מיליון שקל. כך דיווחה אתמול החברההכנסותיה של סלקום ב-2012 ירדו ב-8.7% ל-5.9 מיליארד שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 22.4% בהכנסות מציוד, כמו גם לירידה של 3.7% בהכנסות משירותים, כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק. מניית סלקום רשמה היום עלייה של 1.2%.

בנק לאומי פרסם אתמול אזהרת רווח: הבנק, בניהולה של רקפת רוסק-עמינח, מעריך כי הרבעון הרביעי של שנת 2012 יסתכם בהפסד נקי של 100 מיליון שקל. למרות האזהרה החריגה לבנק, במבט שנתי, התוצאות השנתיות של הקבוצה לשנת 2012 עשויות להצביע על רווח נקי של למעלה ממיליארד שקל. נתונים אלה אינם כוללים את התוצאות העסקיות של החברה לישראל שטרם פורסמו ובה מחזיק הבנק ב-18%. מניית הבנק רשמה היום עלייה של 0.9%. 

הבוקר אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פרטנר על גבייה כסף עודפת מלקוחות לפני השלמת תהליך ניוד המספרים מחברה אחרת. עלי פי התובעים, הם ביקשו לעבור מסלקום לפרטנר, ולשמור על מספרי הסלולרים שלהם בהתאם לחוק התקשורת. ברגע שנרשמו לפרטנר, קיבלו מספר טלפון חלופי והחברה החלה לגבות מהם תשלום עבור הרשת. כך, עד שהושלם תהליך הניוד, מה שארך לעתים מספר ימים, שילמו למעשה הלקוחות לשתי חברות סלולר שונות – לסלקום, על מספר הטלפון הקיים שלהם, ולפרטנר על המספר החדש והחלופי שקיבלו. פרטנר בתגובה מסרה כי החברה "נערכת להמשך ניהול ההליך העיקרי". מניית פרטנר הוסיפה 1.5% לערכה היום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.