Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת באסיה: "המשקיעים צריכים זמן לעכל ולהתאושש"

יום המסחר האחרון של השבוע ננעל בבורסות אסיהבמגמה מעורבת על רקע הודעת הבנק הפדרלי מיום רביעי על האפשרות לצמצום ההרחבה הכמותית בהמשך השנה. אולם להערכת האנליסטית, התגובה בשווקים להודעה עשויה להתמתן בקרוב והשווקים צפויים לעלות בחזרה. 

בורסת שנחאי נחלשה ב-0.5%, הונג קונג ירדה ב-0.4% ואילו בורסת טוקיו ננעלה בעליה של 1.6%

במוקד המסחר עדיין נמצא נאום נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי.הנגיד הסביר שלשום במסיבת עיתונאים את השיקולים מאחורי החלטת הבנק להמשיך את תכנית ההרחבה הכמותית. לטענת ברננקי, "השיפור בשוק העבודה ובשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים, אולם התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב".

צילום: רויטרס

לטענת ברננקי הבנק ימשיך לתמוך ולתמרץ את המשק, גם כאשר יהיה שיפור משמעותי בשוק העבודה ובכלכלה. להערכת הבנק הפסקת הרכישות צפויה ב-2014, אך מותנית בעמידה של הכלכלה האמריקאית ביעדי הצמיחה שהציב הבנק.

אולם למרות הפסימיות שמפגינים המשקיעים כרגע, להערכת האנליסטים, מגמה זו עשויה להשתנות בקרוב. "המשקיעים צריכים זמן להתאושש ולעכל", אומר האנליסט הבכיר של רבובנק אינטרנשיונל בהונג קונג אדריאן פוסטר. לדבריו, בסופו של דבר השווקים יבינו שהסיבה האמיתי מאחורי הכוונה של הבנק הפדרלי לצמצם את ההרחבה כמותית היא שיפור בכלכלת ארה"ב. 

בתוך כך, הדולר מתחזק היום מעט מול הין ועולה ב-0.4% ל-97.67 ין לדולר. 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.