Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע משבר הבנקים בקפריסין

החשש מהחרפת המשבר באירופה ממשיך להכות בשווקים. המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת על רקע החשש להחרפת המשבר בקפריסין וחוסר היציבות הפוליטית באיטליה. בארה"ב, נתוני מכירות הבתים מעידים על התאוששות בענף הנדל"ן. 

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.2%, ה-S&P 500 ננעל ביציבות והנאסד"ק עלה ב-0.1%. 

בתוך כך,ם המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה שלילית על רקע משבר הבנקים בקפריסין והמבוי הסתום בשיחות להקמת ממשלה באיטליה.

פריז איבדה כ-1% מערכה, פרנקפורט צנחה ב-1.1% ובורסת לונדון נחלשה ב-0.2%. 

נתוני מכירות הבתים בהמתנה לחודש מרץ עלו ב-1.6%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים בשוק שעמדו על ירידה של 0.3% לאחר עלייה של 4.5% בפברואר.

לאחר שביום שני אושרה תוכנית החילוץ לכלכלת קפריסין, גובר החשש ממשיכה המונית של פקדונות הבנקים על ידי אזרחי המדינה. על פי הנחיות החדשות של הממשלה, יוגבלו סכומי הפדיון המוקדם של חסכונות הבנקים וכן תוטל הגבלה על סכומים אותם ניתן יהיה להוציא מחוץ לגבולות האי. בנוסף תטיל הממשלה הגבלה גם על פדיון מוקדם של המחאות.

צילום: רויטרס

בנוסף, חוסר היציבות הפוליטית באיטליה ממשיכה לעמוד במוקד. היום פורסם כי המשא ומתן הקואליציוני בין מנהיג מפלגת 5 הכוכבים פייר לואיג'י ברסאני ובפה גרילו עלה על שרטון. ברסאני שזכה ברוב הקולות בבחירות הכלליות שנערכו במדינה לפני כחודש, אמר היום כי "רק משוגע ירצה כעת לעמוד בראש המדינה". 

מניית טבע תרכז היום עניין כאשר, החברה ממתינה להכרעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בנוגע לאישור מכירת תרופה המתחרה בקופקסון של יצרנית התרופות ביוג'ן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.