Forbes Israel Logo

נעילה שלילית באחד העם לאחר סיומו של מבצע 'צוק איתן'

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים על רקע המשך ירידות השערים בוול סטריט וסיומו של מבצע 'צוק איתן'. אתמול החלה הפסקת האש, הצפויה להימשך 72 שעות. עוד לפני תחילתה השלימו כוחות צה"ל את יציאתם מרצועת עזה. בעולם ממשיכה המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה וארה"ב.

מדד ת"א 25 איבד 0.5% מערכו, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.7% ומדד הבנקים ננעל סביב רמת הפתיחה. מדד הנדל"ן ירד ב-0.6%, מדד הנפט והגז נחלש ב-0.3% ומדד התקשורת הוסיף 0.6% לערכו. 

צילום: אהוד כהנים

היום פורסמו דוחותיהן של אלביט מערכות ואורמת תעשיות. על פי דוחותיה של חברת אלביט רשמה החברה ברבעון השני של 2014 רווח של 43.9 מיליון. מדובר בירידה של 11.5% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. מניית החברה ירדה ב-0.2%.

גם חברת אורמת תעשיות מציגה ירידה ברווחים, כאשר החברה רשמה רווח של 9 מיליון שקל בלבד הרבעון, לעומת 25 מיליון אשתקד. מניית אורמת איבדה 1.6% מערכה. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מחדש היום את המסחר הרשמי על רקע הפסקת אש בין ישראל לחמאס. כעת זו העת לאמוד את הנזק הכלכלי של המבצע בעזה על הפעילות המשק הישראלי ועל הגירעון. עלות המבצע נאמדת במיליארדים, וכעת נשאלת השאלה האם האוצר יעלה מיסים או יבחר להגדיל את הגירעון. הגדלת הגירעון עשויה להתקבל באופן שלילי על ידי השוק ולהחליש את השקל".

"בעולם, הדולר ממשיך להתחזק, כאשר אמש טיפס מדד הדולר לשיא חדש ב-81.62, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2013, וזאת על רקע המשך ההתאוששות הכלכלית של ארצות הברית וההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן. זהו בהחלט גורם שעשוי לחולל מפנה בטווח הארוך יותר במגמה של הדולר. לפי שעה, הדולר-שקל ממשיך לגלות עוצמה ביחס ליתר צמדי הדולר בעולם. ואולם, ככל שמגמת ההתחזקות של הדולר בעולם תתגבר, הדבר יחולל מפנה גם בדולר-שקל. למעשה, זו ההתפתחות היחידה שיכולה לשנות את התמונה בשוק המט"ח המקומי, ולא הורדות ריבית או התערבויות, אשר מייצרות השפעות שוליות לטווח קצר"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן