Forbes Israel Logo

נעילה שלילית בוול סטריט: קוקה קולה איבדה 1.9% מערכה

יום המסחר בבורסות וול סטריט צפוימ תנהל בירידות על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן שהיכה את תחזיות האנליסטים ורשם את עלייתו הגדולה ביותר מאז פברואר. בנוסף, דוחות חיוביים לבנק גולדמן סאקס ואכזבה בקוקה קולה. 

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4, ה-S&P 500 יורד ב-0.6% והנאסד"ק מאבד 0.5% מערכו. 

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם בחודש יוני עלייה של 0.5%, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.3%. הסיבה העיקרית לעלייה היא התייקרות הדלקים, שהיוו שני שליש ממנה. בחישוב שנתי עלה המדד ב-1.8%, זאת לאחר עלייה של 1.4% בחודש מאי. 

בארה"ב מעריכים כי למרות שהאינפלציה במדינה עדיין נמוכה מהיעד של הבנק הפדרלי העומד על 2%, נראה כי הכלכלה נמצאת במסלול הנכון להתאוששות. הכלכלנים מדגישים כי מחירי שירותי הבריאות עלו, בעקבות רפורמת הבריאות של הנשיא אובמה. 

צילום: רויטרס

דוחות חזקים לבנק ההשקעות גולדמן זאקס: הבנק היכה את התחזיות, כשהכפיל את רווחיו הרבעוניים ל-1.93 מיליארד דולר, בהשוואה ל-962 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-8.61 מיליארד דולר, והרווח למניה הגיע ל-3.7 דולרים, מה שהיכה את ציפיות האנליסטים להכנסות של 7.98 מיליארד דולר, ולרווח של 2.82 דולרים למניה.  מניית הבנק ירדה ב-1.7%.

בניגוד לדוחות המוצלחים של הבנק, ענקית המשקאות קוקה קולה פרסמה דוחות מאכזבים, אשר הציגו ירידה של 4% ברווח הנקי, מ-2.79 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-2.68 מיליארד דולר השנה. הכנסות החברה ירדו גם הן והסתכמו ב-12.75 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים. החברה איבדה 1.9% מערכה.

בתום המסחר צפויה חברת הטכנולוגיה יאהו לפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה. מנכ"לית החברה מריסה מאייר מציינת בימים אלה שנה להיכנסה לתפקיד. במהלך השנה האחרונה מנהיגה מאייר שינויים רבים בתרבות העבודה של החברה, ביניהם האיסור על עבודה מהבית שגררה ביקורות רבות מתוך החברה ומחוצה לה. בנוסף, לאחרונה רכשה יאהו את פלטפורמת המיקרובלוגינג טאמבלר תמורת 1.1 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.