Forbes Israel Logo

נערכים לקציר: מצרים תמכור 600 מיליון דולר כדי לשלם על דלק

הבנק המרכזי של מצרים יערוך מכירה פומבית יוצאת דופן של 600 מיליון דולר ביום ראשון כדי שיוכל להרשות לעצמו לשלם על נכסים אסטרטגיים – כך פרסם היום הבנק, שעה שהוא נאבק בניסיון לממן את עלויות הדלק והחיטה.

המכירה הקרובה גדולה פי 15 משלוש מכירות של 40 מיליון דולר אשר ערך הבנק מדי שבוע בחודשים האחרונים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המדינה הערבית המאוכלסת ביותר נאבקת במשבר אשר נגרם במהלך יותר משנתיים של אי יציבות פוליטית. רזרבות המט"ח של מצרים נמצאות ברמות שפל קריטיות, והממשלה נאבקת עם גירעון בלתי ניתן לכיסוי. מחסור בדלק מיובא פוגע בתחבורה וגורם להפסקות חשמל במדינה, שבה חיים 84 מיליון איש. המצב צפוי להחמיר ככל שהקיץ יתקרב והצריכה תגבר.


צילום: רויטרס

מצרים, שהיא יבואנית החיטה הגדולה בעולם, צמצמה את הרכישות הבינלאומיות השנה בתקווה לעלייה בקציר המקומי. המכירה הפומבית של הבנק המרכזי מתרחשת בתחילת עונת הקציר, עבורה חייבים החוואים דלק בדחיפות כדי לקיים את הקציר ולהעביר את התבואה למרכזי האחסון.

בדחיפה לכלכלה המצרית, הסכימה השבוע ממשלת קטאר לרכוש אג"ח ממשלתיות מצריות ב-3 מיליארד דולר ולספק למדינה גז טבעי בקיץ. גם לוב הסכימה להפקיד 2 מיליארד דולר בבנק המרכזי המצרי.

הממשלה נמצאת בשיחות גם עם קרן המטבע הבינלאומית על הלוואה בסך 4.8 מיליארד דולר, אשר תפתח צוהר להלוואות נוספות של מיליארדים בסיוע בינלאומי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.