חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נשיא מחקר: אובמה יקצה 100 מיליון דולר לחקר האלצהיימר

נשיא מחקר: בבית הלבן נחשפה היום יוזמה חדשה לחקר המוח האנושי, במטרה לפתח טיפולים יעילים למחלת האלצהיימר ולהפרעות אחרות.

מטרת התכנית – לסייע לחוקרים לבחון כיצד תאי מוח ומעגלים עצביים מתקשרים באמצעות טכנולוגיה המייצרת מעין "תמונות דינמיות" של המוח. היא תמומן בכ-100 מיליון דולר ממתווה אובמה לתקציב שנת 2014, אשר צפוי להתפרסם בשבוע הבא.

הנשיא האמריקאי, אשר נמצא במגעים עם המחוקקים הרפובליקאים בנוגע לצמצום הגירעון של ארה"ב, טוען כי השקעה בתחומים כמו חינוך, מחקר ופיתוח היא קריטית אפילו כשנדרשים קיצוצים בהוצאות.

"המסתורין העצום הזה מחכה להתגלות", אמר אובמה שדיבר בפני מדענים בבית הלבן, "והיוזמה תשנה זאת על ידי כך שתיתן למדענים את הכלים שהם צריכים כדי לקבל תמונה דינמית של המוח בפעולה, וכדי להבין טוב יותר את האופן בו אנו חושבים, כיצד אנו לומדים וכיצד אנו זוכרים", אמר.


צילום: רויטרס

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמו לפספס את הזדמנויות כאלו בזמן ששאר העולם פורץ קדימה", המשיך אובמה. "אני לא רוצה שהתגליות הבאות שיצרו מקומות עבודה חדשים יתגלו בסין, הודו או גרמניה. אני רוצה שהן תקרנה ממש כאן", הוסיף. המימון דורש את אישור הקונגרס.

התכנית גרפה שבחים מארגונים בתומכים במחקר אוטיזם ואלצהיימר. "הממשל הפדרלי גילה הצלחה מדהימה כאשר השקיע בהתמודדויות עם אתגרים בסדר גודל כזה בעבר, וההתמודדות עם האלצהיימר לא תהיה שונה", אמר הארי ג'ונס, נשיא והמנכ"ל איגוד האלצהיימר. "השקעות בחקר המוח, כגון פרויקט זה, הן חיוניות להבנה ולפיתוח טיפולים טובים יותר לאוטיזם," הוסיפה ליז פלד, נשיאת "Autism Speaks".

מחקרים שפורסמו בחודש שעבר הראו כי מקרי המוות והסיכון למות ממחלת האלצהיימר עלו בצורה משמעותית בארה"ב בעשור האחרון. חוקרים מסרו כי מספר התושבים בארה"ב בגילאי 65 ויותר אשר חיים עם המחלה צפוי לשלש את עצמו לכ-13.8 מיליון עד שנת 2050, מה שללא ספק מצריך מחקרים נוספים בתחום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן