Forbes Israel Logo

נתוני אבטלה חיוביים משכו את וול סטריט לנעילה חיובית

שבוע המסחר הראשון בוול סטריט לשנת 2013 ננעל במגמה חיובית על רקע נתוני מארקו שהראו שיפור במצב שוק העבודה האמריקאי. הדוח שפרסם היום משרד התעסוקה האמריקאי הראה על תוספת של 155 משרות בחודש דצמבר, בהתאם לציפיות האנליסטים. 

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים. הדאו ג'ונס התחזק ב-0.3% ובסיכום שבועי עלה ב-2.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.5% ורשם עלייה של 2.8% בחישוב שבועי ואילו מדד הנאסד"ק ננעל ביציבות אך בחישוב שבועי הוסיף לערכו 2.7%.

דוח התעסוקה של חודש דצמבר פורסם היום בארה"ב והראה על תוספת של 155 אלף משרות חדשות. הדוח תאם את ציפיות האנליסטים שחזו תוספת של בין 150-160 אלף משרות חדשות. עוד מראה הדוח כי שיעור האבטלה בארה"ב נותר ברמה של 7.8%. 

על פי הדוח של משרד התעסוקה האמריקאי הענפים המובילים במספר המשרות שנופו הם בריאות, זאת בעוד שבמגזר הממשלתי הופחתמ ספר המשרות. עוד עולה מהדוח כי יום העבודה הממוצע הוארך ל34.5 שעות וכן כי השכר הממוצע במשק האמריקאי גדל ב-7 סנט והגיע ל-23.7 דולר בשעה. 

צילום: רויטרס

בתחום העבודות הזמניות נרשמה בחודש דצמבר ירידה של 11,300 משרות, זאת לעומת העלייה שנרשמה בחודשים הקודמים. 

משרד התעסוקה האמריקאי עדכן גם את שיעור האבטלה של חודש נומבר שהיה 7.7% ל7.8% אולם במקביל עודכנה למטה כמות המשרות שנוספו בחודש שעבר מ-161 אלף ל-146 אלף משרות בלבד. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.