Forbes Israel Logo

נתוני המאקרו דחפו את וול סטריט לעליות; S&P 500 קפץ ב-1.5%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות משמעותיות על רקע חוסר היציבות בשוקי העולם ונתוני מאקרו שהפתיעו ברובם לטובה. 

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 1.5% לערכו.

באירופה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בורסת לונדון התחזקה ב-0.1%, בורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.6% ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.1%. באסיה ננעל היום המסחר בירידות משמעותיות: בורסת שנחאי נסוגה ב-2.8%, בורסת טוקיו רשמה נפילה של 6.3% ובורסת הונג קונג השילה 2.2% מערכה.

היום התפרסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש מאי אשר עלו ב-0.6%, לעומת עלייה של 0.1% בלבד באפריל ולעומת צפי לעלייה של 0.3%. עוד התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע החולף אשר ירד מ-346 אלף ל-334 אלף. הצפי עמד על ירידה עד 345 אלף תביעות.

צילום: רויטרס

מנהיגי מדינות ה-G8 צפויים לקיים בשבוע הבא סיעור מוחות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ביבשת ומדיניותם המוניטרית בפסגה שתערך בצפון אירלנד – כך אמר היום לרויטרס מקור גרמני. "לגיטימי שישנן דעות שונות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ומדיניותם המוניטרית ברחבי העולם", אמר הפקיד הגרמני. הקלה על המדיניות המוניטרית כך שתהיה רופפת יותר יכולה להוות חלק מהדיונים", אמר הפקיד.

במהלך הפסגה תיפגש קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה. הדברים מגיעים על רקע החשש כי הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב עלול לסגת מתכנית רכישת האג"ח והמשפט שמתקיים בגרמניה בנושא חוקיות תכנית החילוץ המיועדת למדינות המוכות.

מניית טבע ממשיכה לעורר עניין לאחר שאמש הודיע התובע הכללי בצרפת על פתיחת חקירה בנוגע לטעויות באריזת התרופה Furosemide, אשר הובילה על פי החשד למותם של מספר חולים. אחרי שבסוף השבוע נודע כי אדם אחד נפטר כתוצאה מבלבול באריזות, אתמול דווח כי שני מקרי מוות חדשים עלולים להיות מיוחסים לשגיאה באריזת התרופות של טבע. הערב התחזקה מניית החברה ב-0.8%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.