Forbes Israel Logo

נתוני הצמיחה ברבעון הראשון איכזבו, וול סטריט ננעלה במגמה שלילית

אכזבה בארצות הברית: כלכלת המדינה צמחה בקצב שנתי של 2.5% בלבד ברבעון הראשון של 2013, עלייה לעומת הנתון הנמוך של הרבעון האחרון ב-2012, אך עם זאת הנתון נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו קצב צמיחה של 3.1%-3%. הבורסות בוול סטריט ננעלו היום במגמה שלילית: הדאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, הנאסד"ק נחלש ב-0.3% וה-S&P 500 איבד 0.2% מערכו.

גם בורסות אירופה ננעלו היום במגמה שלילית: בורסת לונדון איבדה 0.2% מערכה, בורסת פרנקפורט נסוגה גם היא ב-0.2% ובורסת פאריס נחלשה ב-0.8%. אסיה לעומת זאת ננעלה במגמה מעורבת: בורסת שנחאי איבדה 1% מערכה, בורסת טוקיו נחלשה ב-0.3% ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.6% לערכה.

עוד התפרסמו היום בארה"ב נתוני הצריכה הפרטית, שנחשבים למנוע מרכזי בכלכלה הגדולה בעולם. על פי הנתונים טיפסה הצריכה ברבעון הראשון ב-3.2% – העלייה החדה ביותר מאז 2010. האנליסטים מציינים כי העלייה נבעה מהעלייה במחירי הדלק.

עוד נתונים שעולים מדו"ח לשכת המסחר האמריקאית מצביעים על כך שההשקעות בנדל"ן למגורים זינקו ב-12.6% – החודש השלישי ברציפות של עליות בענף הנדל"ן האמריקאי. ההוצאות העסקיות על ציוד ותוכנה טיפסו ב-3%, בעוד שההוצאות הצבאיות צנחו ב-11.5%.

בשורה התחתונה, ההוצאות הממשלתיות נפלו ב-4.1%, ככל הנראה בעקבות תוכנית הקיצוצים בהוצאות הממשלתיות שנכנסה לתוקף בתחילת מרץ.

טוב, יותר אך עדיין  פחות טוב מהצפוי. אובמה | צילום: רויטרס 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.