חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתוני התעסוקה בארה"ב איכזבו – והבורסה ננעלה בירידות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים לאחר שפרסום נתוני מאקרו חלשים בארה"ב שינו את המגמה החיובית שאפיינה את המסחר עד אחר הצהריים. מניות הגז והנפט זינקו ב-3.5% על רקע הדיווח כי כמות הגז במאגר לוויתן גדולה יותר מכפי ששוער.

ת"א 25 ירד ב-0.1%, ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.1%, מדד הבנקים טיפס ב-0.1%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.7%.

לוויתן גדול: גידול משמעותי נוסף חל בהערכת הרזרבות במאגר לוויתן. שותפויות חיפושי הגז דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט הודיעו היום כי הערכת הרזרבות עלתה מכ-TCF 17 לכ-TCF 19, גידול של כ-11%. כמו כן, עודכן טווח הרזרבות לכ-TCF 15-24.

מניות השותפויות הגיבו בהתאם. מנית רציו טסה ב-9.6%, מנית אבנר קופצת ב-4.3% ואילו מנית דלק קידוחים עלתה ב-3.4%.

"משקיף חיצוני לא מבהיל אותי, יהיה בסדר", כך אמר אתמול לפורבס בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר לאחר החלטת בית המשפט למנות את עו"ד חגי אולמן למשקיף חיצוני אי.די.בי ואת אייל גבאי כמומחה כלכלי בחברה. באי.די.בי הביעו שביעות רצון מההחלטה, אשר משאירה את השליטה בחברה בידיו של דנקנר, אשר הוסיף: "אני לא מכיר עוד חברה בישראל חזקה ושקופה כמונו".


נוחי דנקנר | צילום: אלוני מור

אורשנטיין הודיע כי החליט להיעתר לבקשה באופן מוגבל. "מחד לאפשר את המשך פעילותה של החברה ומאידך למנות משקיף בעל סמכויות, עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי כיועץ כלכלי. המשקיף יהיה כפוך לבית המשפט ויגיש דוח תוך 14 יום".

שר האוצר הופיע היום בפני ועדת הכספים בדיון שנערך על התקציב הדו שנתי שיובטל החל משנת 2015. לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נועדו שלשום לפגישה לילית ממושכת. בפגישה, שהתנהלה לדברי אנשי ההסתדרות באוירה חיובית, הושגה התקדמות במגעים בין הצדדים וקטן החשש כי בהסתדרות יכריזו על סכסוך עבודה במשק.

עוד דיבר בוועדת הכספים משה אשר, מנהל רשות המסים שגילה כי הרשות מתכננת שורת צעדים במערכת המיסוי על דירות יוקרה בניסיון למנוע את המשך עליית המחירים, וכן הגדלת המס על משקיעים זרים הרוכשים דירות בישראל. אשר הדגיש כי במסגרת הצעדים החדשים הפטור ממס השבח יוגבל לסכום מסוים, כך שבעלי דירות יוקרה בעלות ערך רב לא יהנו מהפטור במלואו.


יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן