חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתוני מאקרו מאכזבים משכו את וול סטריט לנעילה שלילית

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית על רקע נתוני מאקרו שליליים המעידים על האטה בתחום הצרכנות בארה"ב. על פי הנתונים, המכירות הקמעונאיות הגיעו בחודש מרץ לשפל של 9 חודשים. מניית בנק ההשקעות ג'י. פי. מורגן נחלשה ב-0.6% למרות דוחות רבעוניים חיוביים. 

מדד הדאו ג'ונס ננעל הלילה ללא שינוי אך בחישוב שבועי הוסיף 2% לערכו. ה-S&P 500 רשם היום ירידה של 0.2% ובסיכום שבועי התחזק ב-2.2% ומדד הנאסד"ק ירד היום ב-0.1% ובשבוע האחרון רשם עלייה של 2.8%. 

המכירות הקצעונאיות בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-0.4%, הירידה החדה ביותר מאז חודש יוני 2012. נתון זה מהווה שליש מהוצאות הצרכנים בארה"ב. בחודש מרץ נחלשו המכירות בתחום המזון, האלקטרוניקה, הדלק ועוד. נתון המכירות הקמעונאיות ירד יותר מתחזיות האנליסטים שציפו לירידה של 0.1% בלבד. 

צילום: רויטרס

הערב אושרה תוכנית החילוץ הבינלאומית לקפריסין על ידי שרי האוצר של גוש היורו. במסגרת התוכנית תקבל המערכת הבנקאית במדינה הלוואה של 10 מיליארד יורו. בתמורה לחילוץ תצטרך ממשלת קפריסין לגייס 13 מיליארד יורו וכן לקצץ את ההוצאות באופן משמעותי. במסגרת התוכנית הכלכלית של ממשלת קפריסין הוחלט לאחרונה על הטלת מס על פקדונות הבנקים במדינה.

בנק ג'י. פי. מורגן פרסם את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2013. על פי הדוח של הבנק הגדול בארה"ב בנכסים, הרווח הנקי שלו הסתכם ב-6.5 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה. מדובר בזינוק של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורת ההכנסות דיווח הבנק על 25.8 מיליארד דולר. תוצאות הבנק הכו את תחזיות האנליסטים שציפו לרווח נקי של 1.39 דולר למניה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן