Forbes Israel Logo

נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב: "כולם מחכים לסוג של נסיגה"

מבול של נתוני מאקרו, חלקם טובים וחלקם פחות, פורסמו היום בארה"ב. משרד העבודה האמריקאי פרסם בבוקר את נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף, אשר קפצו בכ-32 אלף לרמה עונתית מתואמת של 360 אלף, הקפיצה הגדולה ביותר מאז נובמבר 2012, והרבה מעל לצפי שעמד על 330 אלף תביעות.

בנוסף, נפלו התחלות הבנייה בחודש שעבר ב-16.5%, לקצב שנתי של 852 אלף יחידות דיור, מתחת לצפי האנליסטים אשר עמד על שיעור של 945 אלף יחידות. לעומת זאת, כמות היתרי הבנייה החדשים גדלה ב-14.3% לעומת החודש הקודם, עד לשיעור שנתי של 1.02 מיליון היתרים.


צילום: רויטרס

מדד המחירים לצרכן נפל באפריל ב-0.4%, הירידה הגדולה ביותר מאז דצמבר 2008, לעומת צפי האנליסטים לירידה של 0.2%, מה שמצביע על כך שלחץ האינפלציה נותר בשליטה, ומקנה לבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב את חופש הפעולה לשמור על המדיניות המוניטרית הנוכחית שלו. לעומת זאת, מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון (שנחשבים לתנודתיים) עלה ב-0.1%. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.2%.

"כולם מחכים לסוג כלשהו של נסיגה, אבל לא היתה לנו אחת כזו מזה תקופה ארוכה מאוד", אומרת איימי מגנוטה, מנהלת תיקי השקעות ואנליסטית בברינקר קפיטל שבפנסילבניה. "גם כאשר קיבלנו נתונים גרועים, השוק התהפך, אז היום הוא יכול ללכת לשני כיוונים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.