Forbes Israel Logo

'סגר' היא מילת השנה של 2020, על פי מילון קולינס. מופתעים?

לאחר שנה מלאה בהשפעות הקורונה ובכללי ריחוק חברתי, במילון קולינס הרגישו כי המילה שמתארת את המצב בו היו שרויים מיליארדי אנשים ברחבי העולם רוב השנה היא: "סגר"

המילון הודיע בשבוע שעבר כי הסכים לביטוי, שהוגדר על ידי קולינס כ"הטלת מגבלות מחמירות על נסיעות, אינטראקציה חברתית וגישה למרחבים ציבוריים". קולינס ספר יותר מ-250 אלף שימושים במילה השנה, לעומת 4,000 בלבד בשנת 2019, על פי המילון.

"הלקסיקוגרפים שלנו בחרו ב'סגר' כמילת השנה מכיוון שזו חוויה מאחדת עבור מיליארדי אנשים ברחבי העולם, שנאלצו, באופן קולקטיבי, למלא את תפקידם במאבק בהתפשטות COVID-19", נאמר בהצהרה של המילון.

סגר השמידה מילים אחרות הקשורות למגיפות שמופיעות ברשימה תחת מגיפה, כמו "נגיף הקורונה", "עובד חיוני", "ריחוק חברתי" ו"בידוד עצמי".

עם זאת, משבר נגיף הקורונה לא שלט לחלוטין באוצר המילים של השנה: מילים כמו "מגקסיט", מונח לתיאור הנסיך הארי ומייגן מרקל החוזרים אחורה כבכירים במשפחת המלוכה, שהשתמשו בו מוקדם יותר השנה, עלה לרשימת המועמדים יחד עם "טיקטוקר" ו-"BLM – Black Lives Matter" (תנועת מחאה בינלאומית נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת כלפי שחורים).

זו מילה שהולמת את השנה שחלפה, במיוחד כשהיא מגיעה מהמילון הבריטי – בריטניה כולה הייתה בסגר באביב, בעוד אנגליה נכנסה לסגר שני בשבוע שעבר. בשאר מדינות בריטניה, צפון אירלנד מתוכננת להישאר תחת סגר במהלך השבוע, כאשר תוקף הסגר בויילס יפוג וסקוטלנד תראה מאמצים אזוריים חדשים. באפריל העריכה AFP כי מחצית מהאנשים בעולם, או 3.9 מיליארד אנשים, הונחו על ידי ממשלתם להישאר בבית.

צילומים: מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של Collins Dictionary ו-Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן