Forbes Israel Logo

סוס טרויאני חדש בפייסבוק: יעשה לייק וישתף בשמכם

מרכז האבטחה של מיקרוסופט, פרסם מידע אודות התקפת Malware חדשה, המתמקדת בפרופיל הפייסבוק של המשתמשים. הנוזקה הינה למעשה סוס טרויאני מסוג Trojan:JS/Febipos.A, המועבר באמצעות תוסף דפדפן, שאותר עד כה בפיירפוקס ובכרום.

בבלוג הרשמי של מיקרוסופט, פרסמה החברה כי הסוס הטרויאני זוהה לראשונה בברזיל, ופעילותו העיקרית היא ניטור אחר המשתמש ובדיקה האם מחובר אל חשבון הפייסבוק שלו. במידה והמשתמש אכן מחובר, הנוזקה מנסה להשיג קובץ קוניפיגורציה מהאתר, הכולל רשימת מחוות אותן יכול הטרויאני לבצע בשמו של המשתמש, ישירות בפרופיל הפייסבוק שלו.

בין המחוות השונות שיכול הסוס הטרויאני לבצע לאחר השגת הקובץ, ניתן למצוא אפשרות לבצע לייק על פוסטים מסויימים, להשתמש באופציית ה-Share על מנת להפיץ מידע, לפרסם תכנים חדשים ואף להצטרף לקבוצות ולהזמין את חבריו של המשתמש להצטרף בעצמם.

צילום: רויטרס

בנוסף, הסוס הטרויאני יכול לפתוח בשיחות צ'אט עם חבריו של המשתמש המחוברים, ככל הנראה במטרה לשלוח להם קישור להתקנת התוסף המזיק, ואף להגיב על פוסטים. כמובן שבין הפוסטים המתפרסמים בחסות הסוס הטרויאני ניתן למצוא קישורים ואף סרטונים המעוניינים לפרוץ אל חשבונותיהם של המשתמשים, בזמן שאלה מאמינים כי מדובר בעוד סרטון אינפורמטיבי או מצחיק שהחברים פירסמו באופן תמים.

כך תתגוננו

מיקרוסופט מזהירה כי ייתכן שהסוס הטרויאני הנוכחי כולל הרבה יותר מרק נסיונות פריצה לחשובונות פייסבוק, מכיוון שההודעות, הקישורים והסרטונים המתפרסמים משתנים מפעם לפעם, כמו גם העמודים להם הוא עושה לייק. בעוד שפייסבוק פועלת על מנת לחסום את הקישורים הללו, היא אינה עובדת מספיק מהר, והמשתמשים עלולים ליפול קורבן ולחשוף את המידע שלהם, מבלי שהתכוונו לכך.

נכון לעכשיו, ההמלצה העיקרית של פייסבוק היא לעדכן את תוכנות האבטחה שלכם לגרסאות העדכניות ביותר, וכמובן לבצע סריקות בצורה סדירה ותדירה. זאת כמובן לצד האזהרה הקבועה המגיעה בכל פעם שוירוס כזה או אחר מסתובב בפייסבוק: לא ללחוץ על קישורים, סרטונים או עמודים חשודים, גם אם הם מגיעים ישירות מהחברים שלכם.

ההמלצה שלנו היא לבדוק את חשבון הפייסבוק שלכם בכלל ודף הפרופיל האישי בפרט, לוודא שלא פורסמו או נשלחו קישורים בשמכם וכמובן להחליף את הסיסמה שלכם ברשת החברתית לאחת הרבה יותר מתוחכמת, שאינכם משתמשים בה גם בשירותים אחרים.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

צפו: קאבר לדיוויד בואי בתחנת החלל

חנות האפליקציות של מיקרוסופט מאכזבת: 145 אלף אפליקציות ומגמת ירידה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.