Forbes Israel Logo

סטלה נחשפת: הרכב המשפחתי-סולרי הראשון

סטלה (Stella), כך מכנה אותה צוות הפיתוח ההולנדי שניצל את יום העצמאות האמריקני על מנת לחשוף את הרכב המשפחתי הראשון המונע באמצעות אנרגיה סולארית. בכך התגבר לראשונה הצוות ההולנדי על האתגרים הטכנולוגים שהקשו עד כה להציג רכב סולארי המסוגל לשאת מספר אנשים במקביל.

שינוי של שני אלמנטים עיקריים הפכו את החלום למציאות: שיפור התאים הסולארים כך שייצרו יותר אנרגיה ושימוש בחומרי גלם קלים במיוחד שאינם מכבידים על הרכב ומושכים אל רף המשקל המינמלי.

אנרגיה נקיה וזולה

מאז 1987 מתקיים באחד האזורים הנידחים באוסטרליה ביאנלה (אירוע אומנותי הנערך אחת לשנתיים) הכולל מירוץ הנפתח בדרווין ומסתיים באדלייד. מי שיציץ לרגע במפה של היבשת המרוחקת יגלה כי מדובר במסלול החוצה למעשה את היבשת מצפון לדרום ונמתח לאורך כ-3,000 ק"מ.

המירוץ, המכונה World Solar Challenge כולל תחרות בין צוותים שונים מהעולם כולו המתמודדים במירוץ מכוניות סולאריות שהם מרכיבים בעצמם. כבר שנים שההולנדים והיפנים מביכים באופן כמעט שיטתי את המדינה המארחת, שוברים שיאים ומנצחים בתחרות.

צילום מסך

הפעם נראה כי פרט לסיכוי הגובר של הצוות ההולנדי לזכות בתחרות, יתכן והוא עשוי להוביל איתו בשורה לכולנו עם פתרון אמיתי בתחום האנרגיה הירוקה.

מאחר ומדובר באתגר טכנולוגי, המשתתפים בתחרות מגיעים לרוב מאוניברסיטאות מובילות בעולם, אך גם מחברות שמעוניינות לנצל את האתגר לפירסום ולפיתוח מעשי בתחום. סטלה נולדה על רקע פיתוח של צוות חוקרים מהאוניברסיטה הטכנולוגית של איינדהובן – המקבילה ההולנדית ל"טכניון" הישראלי.

בשורה לכולנו

אז נכון, תחרויות המאתגרות גיקים טכנולוגים מציגות במקרים רבים טכנולוגיה שלא ממש הופכת זמינה לציבור הרחב, אלא שכאן יתכן שיש בשורה. במשך שנים התקשו רכבים סולארים להניע יותר מאדם אחד או שניים והפוטנציאל הגלום ברכב סולארי המסוגל לשאת מספר רב של אנשים במקביל הוא עצום. על אף שהצוות ההולנדי נערך להשתתף בתחרות שתתקיים בחודש אוקטובר הקרוב, הוא עובד במקביל על הליך בירוקרטי שנועד לאפשר לסטלה לעלות גם על הכביש.

ובאשר להולנד? הפעם האחרונה שזכתה בביאנלה היתה ב-2007 ומאז היפנים לא הפסיקו לדחוק אותם הרחק לאחור. נקווה שסטלה תצליח להחזיר את הכבוד האבוד ומכל מקום, היא בהחלט עשויה לשמש כשלב נוסף עבור כולנו לכיוון כלי רכב המונעים באנרגיה ירוקה.
לאלו מכם המתעניינים בתחרות האוסטרלית נמליץ על הסרט "Race the Sun", קומדיה אמריקאית שעלתה לאקרנים ב-1996.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

רשימת תוספי הכרום המומלצים למעצבים, סטרטאפיסטים, מפתחי ווב ואנשי קריאייטיב

יקסלגיק: הפוסטים החמים בעולם העיצוב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.