Forbes Israel Logo

סטנלי פישר שלא הכרתם: "הוא נראה מאופק, אבל בחדרים פנימיים גם התפרץ ודפק על השולחן"

התגובות הרבות להודעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על פרישתו מהתפקיד ביוני 2013, כללו רובן ככולן התייחסויות לאופיו המיוחד. השקט, האלגנטיות והאצילות היו מוטיבים חוזרים בדבריהם של הסובבים אותו. 

היום התייחס מנכ"ל משרד האוצר בשנים 2009-2007, ירום אריאב, לצד האחר של הנגיד הפורש. "אגלה סוד: אני יודע שהוא נראה כמו סמל של איפוק, אבל בחדרים סגורים הוא ידע גם להתפרץ ולדפוק על השולחן", אמר הבוקר אריאב בראיון לגלי צה"ל. אף פעם לא ידעתי אם הוא באמת מאבד את המזג או שהוא אמר לעצמו, 'כאן זה המזרח התיכון ואני צריך לשחק לפי הכללים'".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אריאב הביע גם הוא צער על עזיבתו של הנגיד: "סטנלי הוא ידיד אישי וההתעצבתי כמו כולם לשמוע על פרישתו. הוא הסביר מה שהסביר, וצריך לזכור שהוא היה 8 שנים נגיד, אי של יציבות".

פישר. "אין דברים כאלה" | צילום: מרק ישראל סלם

אריאב סיפר על שעתו הקשה ביותר של פישר במסגרת תפקידו: "המבחן הגדול של כל המערכת הכלכלית היה ב-2008, כשהיתה התחושה שהשמיים נפלו. לא התנסנו בדבר כזה, כולל סטנלי. היתה תחושה של קץ הימים. הוא בדיוק היה צריך לנסוע לכנס של קרן המטבע הבינלאומית, התלבט אם לנסוע ובסוף נשאר בארץ. ראיתי אצלו את החשש. זה היה מבחן לצמרת האוצר כיצד לעמוד בלחצים".

"יש בו שילוב של ניסיון עצום וידע רחב עם יכולת ליישם את הדברים ולהבין אותם", ניתח אריאב, "כולל להבין את המורכבויות של הפוליטיקה הישראלית. חוק בנק ישראל למשל היה כמעט משימה בלתי אפשרית, הוא הצליח להעביר חוק שלא הצליחו לעשות לפניו. היו בו תכונות יוצאות דופן, והוא גם היה בן אדם. אין דברים כאלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.