Forbes Israel Logo

סיבוב שני: אלפי מפגינים יצאו לרחובות במחאה על הגזירות

חוזרים לרחובות: אחרי שבמוצ"ש שעבר יצאו כ-10,000 איש לרחובות, היום התקיימו מספר הפגנות במספר מוקדים בארץ בהמשך למחאה על הקיצוצים המתוכננים בתוכנית הכלכלית החדשה לשנת 2013-2014.

בתל אביב (כיכר הבימה) התאספו כאלף מפגינים שפתחו את המחאה בדקת דומייה לזכרו של משה סלימן ז"ל, בירושלים (גן הסוס) צעדו אלפי אנשים לכיוון בית ראש הממשלה ובבאר שבע (במרכז המורים) הפגינו מאות בודדים של אנשים נגד גזירות התקציב. במקביל להפגנות, התאספו עשרות אנשים מול ביתו של יצחק תשובה ומחו על הכוונה לייצא את הגז ממאגר תמר.

"אנחנו יוצאים לרחובות היום בגלל שנמאס לנו שמשקרים לנו, שעושים עלינו קופה, שעושים על גבינו עסקאות פוליטיות, ששמים אותנו מקום אחרון", כתבה הפעילה דפני ליף בדף האישי שלה בפייסבוק. "אנחנו האנשים העובדים, האנשים הקורסים תחת הנטל, אנחנו האנשים שמשלמים להם את המשכורות. אנחנו לא משלמים מסים עבור מיטת פאר עבור ראש ממשלה, או עבור צוות הניקיון בביתו הפרטי, בייחוד כשיש כל כך הרבה ילדים עניים במדינת ישראל. בייחוד כשכולנו לא סוגרים את החודש. די, נמאס!"


כיכר הבימה במוצ"ש שעבר | צילום: אופיר פרימט

השבוע התראיין יאיר לפיד בגל"צ והמשיך להגן על התקציב. ביום שאחרי הפרסום על כך שישראל היא במקום הראשון מבין המדינות המפותחות בשיעור העוני, אומר שר האוצר כי התוכנית הכלכלית שלו הצילה את המדינה. "כולם ידעו שיש בעיה גדולה ומספרים עפו לכל כיוון, אבל עד שאתה יושב מול הטבלאות אתה אף פעם לא יודע מה באמת קורה. כבר לפני הבחירות היה ידוע שיש גירעון של מיליארדים. היינו צריכים לסגור אותו וזה מה שעשינו",

לפיד התייחס גם לביקורת הציבורית הנוקבת נגד הגזירות הכלכליות בתקציב. "התקציב רק מוכיח שאני מקיים את הבטחות הבחירות שלי. חלק מהשמירה על מעמד הביניים היא לדאוג שהשירותים החברתיים סביבו לא יקרסו. אני לא כופר בזה שזה כואב ויקר. אנחנו נדאג שזה ישתנה מהר. מה היה קורה אם לא הייתי עושה את מה שעשיתי? בעוד שישה חודשים לא הייתה לנו קצבת זקנה או נכות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.