Forbes Israel Logo

ספר הבז' דחף את וול סטריט לעליות: דאו ג'ונס עלה לשיא חדש

הבורסה בוול סטריט ננעלה בעליות שערים כאשר מדד הדאו ג'ונס המשיך לעלות ולהגיע לשיא חדש – 14,296 נקודות. גם בעולם נרשמה מגמה חיובית כאשר באסיה ובאירופה נסחרו המדדים בשיאים של מספר שנים.

מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.3%, ה-S&P 500 מטפס ב-0.1% ומדד הנאסד"ק ננעל ברמות הפתיחה.

ספר הבז': דיווחים מ-12 המחוזות הפדרליים של ארצות הברית ציינו כי הפעילות הכלכלית התרחבה בשיעור צנוע עד בינוני מאז פרסום ספר הבז' האחרון. רוב המחוזות דיווחו על גידול בהוצאות הצרכנים – מהלך חודש ינואר ותחילת חודש פברואר – וזאת למרות שהמכירות הקמעונאיות האטו בכמה מחוזות. בתקופה זו נרשמה מגמה יציבה ואף חזקה של מכירות הרכב. כמו כן מציין הבנק כי מחירי הבתים בשוק הנדל"ן למגורים עלו בכל מחוזות הכמעט בעקבות צמצום המלאי ברחבי המדינה.

סקר ה-ADP שהתפרסם היום הצביע על כך שחברות בסקטור הפרטי האמריקאי גייסו בפברואר יותר עובדים מכפי שהעריכו הכלכלנים. הסקר הצביע על יצירה של 198 אלף משרות חדשות בחודש פברואר לעומת צפי האנליסטים שעמד על 175 אלף משרות חדשות בלבד. ההזמנות ממפעלים לחודש ינואר ירדו ב-2%, פחות מצפי הכלכלנים שחזו ירידה של 2.2% בהדמנות, לעומת עלייה של 1.8% בדצמבר 2012.

סוגיית הקיצוצים שנכנסו לתוקף ביום שישי האחרון עדיין תופסת את מרכז הבמה. לאחר שהדמוקרטים והרפובליקנים נכשלו בניסיונות שלהם למנוע את הקיצוץ, הודיעו הרפובליקנים כי הם מתכוונים להעלות הצעה חדשה שתבטיח את המשך מימון הממשל הפדרלי עד חודש ספטמבר על מנת להימנע מהשבתה של הרשויות בסוף החודש, מועד בו צפוי להיפסק המימון הממשלתי.

מיקרוסופט חטפה היום מכה כואבת: החברה נקנסה ב-561 מיליון יורו בגין הפרת הבטחה לנציבות האירופית. הנציבות קבעה כי החברה האמריקאית פוגעת בתחרותיות בכך שהיא אינה מאפשרת למשתמשים לבחור דפדפן בווינדוס. סך כל הקנסות של מיקרוסופט באירופה מתסתכם ב-2.16 מיליארד דולר. המניה נחלשה ב-1%

הוגו צ'אבס, מנהיג ונצואלה ב-14 שנים האחרונות הלך לעולמו אתמול בלילה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. צ'אבס היה ידוע באיבתו לארה"ב וכל מה שהיא מייצגת. לתפיסתו, מעצמות זרות ובראשן ארה"ב גזלו מתושבי אמריקה הלטינית את עצמאותם באופן בו נהגו להתערב במהלך השנים, אם בתמיכה ברודנים מושחתים, אם בהחדרת חברות הענק האמריקניות שהשפיעו על המשק המקומי ואם בנוכחות הצבאית האמריקנית בחלק זה של העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.