Forbes Israel Logo

ספר הבז': צמיחה צנועה עד בינונית ברוב מחוזות ארה"ב

צמיחה צנועה עד בינונית ברוב המחוזות מאז פורסם הדו"ח הקודם – כך עולה מספר הבז' אשר פורסם הערב בארה"ב. ברוב האזורים חלו עליות קלות עד מתונות בהוצאות הצרכנים ובמגזר הייצור, כששיפור קל חל בשוקי הבנקאות והדיור ובמכירת המכוניות. מספר מחוזות דיווחו על האטה, ולעומת זאת דאלאס היתה היחידה שדיווחה על צמיחה חזקה.

בכמה מהמחוזות הראתה התיירות המקומית סימנים של התחזקות, ומגוון רחב של שירותים עסקיים התרחב. הנדל"ן למגורים והפעילות בענף הבנייה עלו בקצב מתון עד גבוה בכל המחוזות, כשגם תחום הנדל"ן המסחרי צמח ברובם בקצב צנוע עד מתון.

מספר הלוואות הבנקים עלה בסך הכל מאז הדו"ח הקודם, ולעומת זאת הפעילות הכוללת בענף האנרגיה נשארה כפי שהיתה, ופעילות הכרייה ירדה. כמה מחוזות דיווחו על עלייה צנועה או מתונה בתעסוקה במקצועות נבחרים. כמה מחוזות דיווחו על עלייה כוללת ברמת במחירים לאחר שהיצרנים העלו גם הם את המחירים ועליות נרשמו גם במחירי התשומות.


צילום: רויטרס

"ספר הבז", סיכום פרשנות הנוגעת לתנאים הכלכליים העכשויים בארה"ב, הינו דו"ח המפורסם 8 פעמים בשנה על ידי הבנק הפדרלי. כל דו"ח הוא אוסף של מידע אנקדוטי על תנאים כלכליים עדכנים, המפורסם על ידי כל סניף מחוזי בנפרד.

במסגרת הספר מרכזים נגידי הבנקים של ניו יורק, בוסטון, שיקגו, קנזס, סן פרנססיקו, דאלאס, מיניאפוליס, פילדלפיה, אטלנטה, קליבלנד, ריצ'מונד וסנט לואיס נתונים כלכליים, המעידים על הסביבה הכלכלית בכל מחוז.

הספר משמש את ועדת השוק הפתוח (FOMC) בקביעת המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי המרכזי, כלומר בהחלטות הריבית של הבנק. הנתונים בספר עשויים לתת למשקיעים רמזים למגמת השינוי במדיניות שתבצע הוועדה מבחינת תכנית ההרחבה הכמותית השלישית, והוא מספק דיווח על רמות המחירים (אינפלציה) והפעילות הכלכלית בכל אחד מהמחוזות השונים במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.