חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סקס, שקרים ואודיו-טייפ: על מסלול הנפילה של דונלד סטרלינג

דונלד סטרלינג, הבעלים של קבוצת הכדורסל "הלוס אנג'לס קליפרס" ואחד מאלף האנשים העשירים בעולם, נמצא בימים אלו בלב סערה ציבורית אשר מזעזעת את עולם הספורט בארה"ב, והגיעה עד לפתחו של הנשיא ברק אובאמה. בקלטת אשר פרסמה רשת TMZ נשמע קולו דל סטרלינג בן ה-78 כאומר לאישתו שאינו מבין מדוע עליה "להצטלם עם שחורים" ולפרסם זאת בפומבי.

אך הדבר המפתיע ביותר בפרשה המכוערת הזו הם אינם הדברים האיומים אשר אמר (לכאורה) סטרלינג. ההפתעה הגדולה באמת היא דווקא העובדה כי הסיפור הנוכחי ממשיך שרשרת ארוכה של סקנדלים ושערוריות בהן היה מעורב סטרלינג בשנים האחרונות – וכולן נשמעות כהקדמה לסיפור הנוכחי.

דונלד סטרלינג תפס את המקום ה-975 בדירוג עשירי העולם של שנת 2014, כשהונו הוערך ב-1.9 מיליארד דולר. את כספו עשה בסדרת רכישות של נכסי נדל"ן בלוס אנג'לס, בלאס וגאס ובסן דייגו – נכסים אשר הוא מסרב למכור עד היום. את קבוצת הכדורסל שבבעלותו, "הלוס אנג'לס קליפרס", הוא רכש בשנת 1981 עבור 12 מיליון דולר. בשנה החולפת שוויה של הקבוצה הוערך על ידי פורבס ב-430 מיליון דולר. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים, ומחזיק בדוקטורט למדעי המשפט מאוניברסיטת קליפורניה, אך אין בכך כדי להעיד ולו משהו על דמותו הצבעונית – אשר רחוקה שנות אור מאיש המשפחה האמריקאי המסורתי.

עוד סקנדל לאוסף. סטרלינג | צילום: רויטרס

לאורך השנים האחרונות סטרלינג הפך לאחת הדמויות הצבעוניות ביותר בלוס אנג'לס – עם כי כל הסקנדלים והשערוריות אשר נקשרו בשמו נותרו בגדר שמועות בלבד, שכן הוא לא הורשע בבית משפט. סטרלינג אמנם נתבע פעמים רבות – אך לרוב הוא הצליח להגיע עם התובעים לעסקאות טיעון מחוץ לכותלי בית המשפט אשר מנעו את הרשעתו. בסוף שנת 2012 הוא הפסיד במשפט מתוקשר למדי, כשבית המשפט הורה לו לשלם 17.3 מיליון דולר לשחקנית רובין כהן, אשר איבדה את כל רכושה בשריפה אשר פרצה באחד ממגדלי הדירות בבעלותו.

מעבר למקרה הזה, סטרלינג הואשם כאמור בעשרות מקרים נוספים, אך נמנע מהרשעות עקב הסכמי פשרה אליהם הגיע מחוץ לבית המשפט. בין היתר הוא הואשם לאורך השנים בהאשמות של הטרדה מינית, גזענות (במקרה אחד נתבע כי ביקש לשלם לשחקני קבוצתו "כמו לשחורים עניים מהשכונה", במקרה אחר נטען כי התבטא בגזענות כנגד שחורים אשר שכרו ממנו דירות). באחד המקרים, כשנדרש להגיש תצהיר לבית המשפט, תיאר בפרטי פרטים כיצד נהג לקיים יחסי מין עם אישה צעירה, תוך שימוש במלל רב לתיאור המקומות והתנוחות בהם ביצעו את המעשים.

סטרלינג מעולם לא הסתיר את העובדה כי הוא בוגד באישתו, ואף נהג להתרברב במעשים אשר עשה עם להקת המעודדות של הקבוצה ועם נשים אחרות אשר עובדות בה. אחת לכמה חודשים השתרבב שמו של המיליארדר היהודי לפרשה חדשה, כשכמעט תמיד עירבה אימרות גזעניות או תלונות על הטרדה מינית חמורה.

סטרלינג עם אישתו שלי. מעולם לא הסתיר את בגידותיו | צילום: רויטרס

המקרה האחרון, כאמור, מתווסף לשורה ארוכה של שערוריות קודמות. אך הפעם המצב שונה, עקב הקלטת דבריו של סטרלינג ופרסומם על ידי רשת TMZ. הפרסום הנוכחי גרר גינויים חמורים מכל רחבי הליגה, כשגם לברון ג'יימס, השחקן המוביל בליגה כיום, התראיין והצהיר כי "לדברים כאלו אין מקום בליגה שלנו". המהומה חרגה מגבולות הליגה, כשגם נשיא ארה"ב ברק אובאמה נדרש לנושא, והגיב כי "כשאנשים בורים חושפים את בורותם, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתת להם לחשוף את פרצופם האמתי".

האם גם הפעם יצליח סטרלינג לצאת מהסערה ללא פגע? לפחות על פי ההד התקשורתי אשר מרכזת הסערה בארה"ב ובעולם כולו, נראה כי לא מדובר בפרשה נוספת בשרשרת הסקנדלים בהם הוא הסתבך. גם הנהלת ליגת ה-NBA כבר הודיעה כי היא "בוחנת את הנושא", ודיווחים בארה"ב מדווחים כי שחקן העבר מג'יק ג'ונסון (אשר הופיע בתמונה עליה התראיין סטרלינג בשיחה המוקלטת) כבר עומד בראש קבוצת רכישה במטרה להוציא את הקבוצה מידיו של סטרלינג ולהרחיקו מהליגה. נראה כי הפעם, לא מדובר בפרשה אשר סטרלינג יוכל לסגור בשקט מחוץ לכותלי בית המשפט. דעת הקהל הציבורית לא תאפשר זאת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן