Forbes Israel Logo

סקר "סופהשבוע": הליכוד-ביתנו נחלשת, בנט עולה

סקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר עבור "סופהשבוע", אמנם מלמד כי אין כל חדש בכל הקשור להתפלגות בין גוש הימין לגוש השמאל, אולם מצביע על זליגת קולות מהליכוד-ביתנו לנפתלי בנט ולבית היהודי: מתברר שההתנפלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על בנט בסוף השבוע שעבר, ושהמשיכה לאורך השבוע בידי בכירים בליכוד, דווקא הועילה ליו"ר הבית היהודי, שמטפס לכדי 14 מנדטים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יש לציין כי סקרים נוספים בכלי תקשורת שונים צפו עלייה משמעותית בכוחו של בנט. במקביל, בסקר "סופהשבוע" השיבו יותר נשאלים בחיוב על השאלה האם האירועים סביב בנט יגדילו את הסיכוי שיצביעו עבורו, מאשר אלה שענו בשלילה. עובדה הזו יכולה להדאיג את מי שסרבנות נחשבת אצלו לתופעה פסולה, אך את בנט היא יכולה רק לשמח, כמו גם העובדה שנתניהו עשה שגיאה פוליטית גסה בהסתערות שהכריז עליו. כשבנט אמר שלשום ש"זה רק יועיל לנו", הוא ידע, כנראה, על מה שהוא מדבר.

"יש עוד 20 מנדטים "באוויר"

כאמור, על פי הסקר נשמר המאזן הבינ-גושי נשמר: 66 מנדטים לימין, 54 למרכז-שמאל. כדי לשנות זאת, צריכים לעבור 6 מנדטים ממפלגות כמו הליכוד-ביתנו, ש"ס והבית היהודי, למפלגות כמו העבודה, התנועה או יש עתיד. כדי שזה יקרה, צריכים להתרחש דברים גדולים מאוד, שבדרך כלל לא מתרחשים סמוך כל כך לבחירות.

הליכוד ממשיך לאבד קולות, אך בעיקר לכיוון בנט ועומד על פי הסקר על 34 מנדטים, ואילו ש"ס תקועה על 10 מנדטים.

שלי יחימוביץ' לא מצליחה לחזור לקידומת 2 (עם 18 מנדטים), אבל ממשיכה לשמור בבירור על מעמדה כמפלגה הבכירה בגוש המרכז/שמאל. ליאיר לפיד וציפי לבני ביחד אותו מספר מנדטים כמו למפלגת העבודה של יחימוביץ'. חלוקת המנדטים בין לפיד ללבני כמעט שווה (בסקר הנוכחי לפיד מקבל 10 מנדטים ולבני 8, אולם יש סקרים בהם הנתון הזה הפוך).
עוד עולה מהסקר, כי מפלגת הימין "עוצמה לישראל" מפתיעה ומצליחה להיכנס לכנסת עם 3 מנדטים. "עם שלם" של חיים אמסלם נאבקת סביב אחוז החסימה, ואילו קדימה, הירוקים והגמלאים עדיין בחוץ. "ארץ חדשה" של אלדד יניב עוד לא פרצה את מחסום הבועה התל-אביבית וסרטוני היו-טיוב.

עם זאת, מהסקר עולה כי קצת פחות מ-20 מנדטים עוד "באוויר" – הבוחר טרם אמר את דברו (15% מהמצביעים עדיין מתלבטים). לכאורה, מדובר במספר גדול של מנדטים שמשאיר את הכל פתוח, אבל במציאות רוב המצביעים כבר נוטים לכיוון מסוים, ועושה רושם שהמאזן הכולל יישמר. כל מה שנשאר זה לנסות לגבש את הרכב הקואליציה הבאה של נתניהו. אלא אם כן, כאמור, משהו גדול מאוד יקרה.

בסקר השתתפו 530 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל – מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר – 4.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.