Forbes Israel Logo

עד המדינה בפרשת הולילנד הלך לעולמו

פרשת הולילנד: ש"ד, עד המדינה העיקרי בתיק שבמרכזו עמד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הלך לפנות בוקר (ו') לעולמו בגיל 75, שעות ספורות אחרי שעמד על דוכן העדים בבית המשפט. שמו של עד המדינה עדיין אסור לפרסום. ש"ד סבל מבריאות רופפת שגרמה לדחיית דיונים רבים במהלך המשפט. החדשות הכו בהפתעה את משרד המשפטים, משם נמסר כי יספקו עדכונים על עתיד המשפט עם התפתחות המצב.

ש"ד שימש כעד המדינה במשפט שהחל בחודש יולי 2012, וייחס לאולמרט אישומים של קבלת שוחד כשכיהן כראש עיריית ירושלים. אישומים נוספים הוגשו גם נגד ראש לשכתו שולה זקן, מחליפו אורי לופוליאנסקי והיזם הלל צ'רני.

במהלך הדיונים אתמול עימת פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, עו"ד רועי בלכר, את ש"ד עם פרטים רבים בפרשה והעד איבד את סבלנותו והתפרץ על הסנגור: "אתה שקרן פתולוגי. הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, ואני לא יכול להגיד שהוא שקרן פתולוגי? הוא מעליב כמו זבל, אני לא אבא שלו עדיין, אם אבא שלו לא חינך אותו, שיילך לבית ספר לחינוך, זבל שכמוך, איך אתה מדבר", אמר מעל דוכן העדים.

ראש הממשלה לשעבר – אהוד אולמרט | צילום: רויטרס

"היו ימים קשים מאוד בשבוע האחרון. המשפט הזה כולו היה מעמסה ריגשית ופיזית גדולה וכבדה לאדם זקן וחולה", אמר בגלי צה"ל פרקליטו של ש.ד אמנון יצחקנייא, "לפנות בוקר הוא חש ברע, עשו ניסיונות החיאה – אך זה לא הועיל לצערי, והוא הלך לעולמו ב-04:30 לפנות בוקר".רק לפני כמה ימים הצליחו עורכי דינו של אולמרט לערער את אמינותו של עד המדינה בפרשה, ש"ד, והצליחו להוכיח כי זייף מסמך הקושר את אולמרט בשחיתות.

הראייה השנויה במחלוקת הוא מסמך שהגישו ש"ד והתביעה, אשר מראה את בקשתו של אולמרט משנת 1994 לערב חברה לראיית חשבון בפרויקט. עורכי דינו של אולנרט הצליחו להוכיח כי מספר הטלפון שהוצג על המסמך לא היה קיים עד לשנת 1996.

בעקבות זאת, הודה ש"ד כי הוא אכן זייף את המסמך, אך אמר כי אינו זוכר באילו נסיבות זויף. המסמך גם סותר את הצהרתו של ש"ד בעבר כי כל התצהירים והמסמכים שהעביר מאז תחילת ההליך הפלילי היו אמיתיים.

מוקדם יותר השבוע, טען עו"ד בלכר כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו שולה זקן אינם מבין אלו המופיעים ב"רשימת המשוחדים" בפרויקט הוללינד.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן