Forbes Israel Logo

עוד יהיו גדולות: הנשים שצפויות להיות החזקות ביותר ב-2014

אם 2013 הייתה השנה של מישהי בעולם האופנה והצרכנות בארה"ב, היא הייתה של ג'נה ליונס, המנהלת והארטדיירקטורית של חברתJ.Crew . ליונס בת ה- 44 זכתה לככב בשער של מגזין FastCompany, וברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של מגזין טיימס, והקרדיט בהפיכת הסגנון הפרפי (Prepster) לסוג של קאלט ויצירת מותג משגשג המרוויח מעל 2.2 מליארד דולר הוא כולו שלה. 

היא עדיין לא נמצאת ברשימת מאה נשים המשפיעות בעולם, אבל בהתחשב בשינויים ברשימה השנתית (שפורסמה השבוע), נצטרך לשים עין על ג'נה ליונס במהלך 12 החודשים הבאים. 

מדי שנה הפרצופים החדשים ברשימת הנשים המשפיעות של פורבס (בשנה הזו היו 14 נשים חדשות) מזכירים לנו כי הדירוג אינו סטטי. מועדון הנשים המשפיעות בעולם אינו רק מועדון של נשים הנחות על זרי הדפנה. השנה אנג'לה בארלי, לורה לאנג ומרג'ורי סקרדינו נשרו מהרשימה כשעזבו את עבודתן כמנכ"ליות, בזמן שסו גרדנר, מנהלת ויקימדיה פאונדיישן התפטרה במרץ. אחרות שמרו על התואר שלהן אבל איבדו מהשפעתן וירדו במקומן ברשימה – צריך יותר מטייטל על מנת להישאר בראש הרשימה. הנשים המשפיעות קמות ונופלות בעזרת שילוב של נחישות, יושר והטבע הבלתי צפוי של האירועים.

חלק מהנשים מזגזגות בין מקומות ברשימה בכל שנה – מלכות תעשייה ועסקניות שהפופולריות שלהן נוסקת ודועכת יחד עם התרבות. הילרי קלינטון, לדוגמה, אשר הופיעה ברשימה לראשונה במקום חמישי בשנת 2004, הגיעה לשיא במקום השני בשנה שעברה, אך חזרה למקום חמישי בשנת 2013, כמעט ללא הסבר ממשי בשנה בה היא אינה מחזיקה בשום תואר. אחרות, כמו היזמיות והבליונריות החדשות שרה בלייקלי וטורי ברץ', או שתי המנכ"ליות של חברות ההגנה המובילות, גרמו בשנה אחת לשינוי בדירוג הרשימה. 

נראה כי המיקום של אחרות מוכתב על ידי הכיסוי התקשורתי. ביונסה, למשל, זכתה לכיסוי נרחב שהילל את הבכורה הדריקטוריאלית שלה, וקיבלה עוד סקירה בתקשורת הבלוגים ששיערו כי היא בהריון שני במאי האחרון. שריל סנדברג טיפסה ארבעה מקומות מ- 2012, ולומר שכיסוי תקשורתי שיחק לטובת Lean In יהיה האנדרסטייטמנט של השנה. 

כל זה נועד להסביר כי בהתחשב בטבע הבלתי צפוי של הרשימה השנתית, אנחנו אף פעם לא מופתעים שכאשר מצמצמים רשימה של 250 נשים מדהימות ל- 100, מבחר מעורר השראה של נשים ומועמדות נפלאות נותרות על הסף, מחוץ לרשימה. 10 הנשים העולות הללו רחוקות מלהיות שניות לאחרות, הן המועמדות המבטיחות ביותר להיכנס לרשימת הנשים המשפיעות של 2014 .

צ'לסי קלינטון, חדשות NBC, קרן היוזמה העולמית של קלינטון

צ'לסי קלינטון מנהלת סוג של חיים כפולים. בימים מסוימים היא הבת של אבא שלה, מדברת בשם היוזמה העולמית של ביל קלינטון על העצמת נשים. בימים אחרים היא כתבת של NBC המראיינת בטלוויזיה – מכל האנשים – את ג'ייקו ג'קו הדמיוני. בכל אחד מהכובעים הללו מדובר בכוכבת עולה. בטודיי שואו באפריל היא אפילו רמזה שאמה אינה היחידה להצהיר על מועמדותה לתפקיד ציבורי בחודשים הבאים. "כרגע אני אסירת תודה לגור בעיר, במדינה שבה אני תומכת מאוד בראש העיר, במושל ובנשיא, בסנטור ובנציגים שלי" היא אמרה. אבל האם היא תשקול לרוץ לתפקיד אם כל זה ישתנה? כמובן שכן.

סלמה הייק, מקימת צ'יים פור צ'יינג

סלמה הייק אולי מוכרת בעיקר בתור שחקנית, אבל ב- 2012 היא הפכה לאחת ממקימות (יחד עם ג'וצי וביונסה נולס) Chime for Change, קמפיין עולמי לקידום והעצמת נשים ונערות. ה- 1 ביוני מסמן את האירוע הראשון של הקבוצה: מופע צדקה בלונדון בהשתתפות ביונסה, ג'ניפר לופז, ג'ון לג'נד ואלי גאולדינג. ג'וצי נמצא בבעלות קרינג, קבוצת מחזיקי המניות שמנוהל על ידי בעלה המליארדר של הייק, פרנסואה הנרי פינוט.

קת'לין קנדי, מנהלת, Lucasfilm

קנדי הייתה המפיקה והמפיקה בפועל של למעלה מ- 60 סרטים, אשר יחד קיבלו כ- 120 מועמדויות לפרסים של האקדמיה, 25 זכיות ויותר מ- 11 מיליארד דולר הכנסות בקופות ברחבי העולם. בתוך אלו נכללים גם שלושה מהסרטים הגדולים ביורת אי פעם: "אי.טי", "פארק היורה" ו"החוש השישי", כמו גם הטרילוגיות האהובות של "אינדיאנה ג'ונס" ו"בחזרה לעתיד". ג'ורג' לוקאס בחר אותה במו ידיו על מנת לשבת לצדו בניהול חברות ההפקות בת ה- 42 שנים שלו, זמן קצר לאחר שדיסני רכשה אותה ,תמורת 4 מיליארד דולר בשנת 2012.

ג'נה ליונס, מנהלת קריאייטיב, J. Crew

ג'נה ליונס היא יקירת אופנת ההמונים מאז שלקחה את מושכות הקריאייטיב ב j. Crew בשנת 2008, אבל עם יותר מ- 2.2 מיליארד דולר בהכנסות, ומעריצות כמו הגברת הראשונה של ארה"ב, אנחנו מניחים שהשיא של ליונס עוד לפניה.

רובי לו, שותפה, DCM Venture Capital

רובי לו הפציעה ברשימת "מגע הזהב" של פורבס Forbes Midas list)) ב- 2012 בשל ניהול השקעה של DCM ב – Vanceinfo שהתפרסמה ב- 2007. היא גם הובילה השקעה ב BitAuto (ערק שוק: 182 מיליון דולר) וחברת המסחר האינטרנטית Dangdang ב- 2010 (838 מיליון דולר), אשר היא חלק מהוועד המנהל שלה. ההשקעות העכשוויות שלה כוללות את: DWY, קהילת רופאים אונליין בסין, HaoDF, קהילת חולים בסין, XIshiwang, סטרטאפ של חתונות ואירועים, ואוטורדיו, חברת הפעלת רדיו. לו הייתה בעבר בנקאית השקעות בגולדן זקס, כשרשימת הלקוחות שלה כללה את אינטל, לנובו פלם ויאהו. רצף העסקאות שלה לא נכנס לרשימה ב- 2013, אבל בשעה שעוד ועוד עסקים עוברים לסין, אנחנו מוכנים להתערב שעוד נשמע על לו.

ג'יין מקגוניגל, מעצבת משחקים, מנהלת קריאייטיב ראשית, SuperBetter Labs

מקגוניגל, 35, היא מעצבת משחקים של מציאות אלטרנטיבית, כלומר משחקים שנועדו לעזור לאנשים לשפר את החיים האמיתיים שלהם ואת הבעיות האמיתיות שלהם על ידי למידה במציאות וירטואלית. על רב המכר שלה "המציאות שבורה: למה משחקים יכולים לשפר אותנו ואיך הם יכולים לשפר את העולם" נאמר שהוא "ממכר כמו טטריס", וההרצאות שלה על משחקים (בטד, בפורום הכללי העולמי 2012, SXSW ומשחקים למען שינוי) הפכו אותה לפנים המייצגות את המשחקים של העתיד. עדיין צריכים דוגמא? סופרבטר, המשחק שלה מ- 2012 נוצר על מנת להקל על תגובות הלוואי של פגיעות וזעזועי מוח, אבל גדל והפך להיות משחק שעוזר לצעירים לחיות חיים בריאים (ולטענתה מאושרים) יותר.

הבה מורייאף, מנהלת במצרים של משמר זכויות האדם

מורייאף חוקרת פגיעה בזכויות אדם במצרים בשם משמר זכויות האדם, אחד מארגוני ההתנדבות הגדולים בעולם, הנלחם בהפרות זכויות אדם. היא כותבת דו"חות וכתבות בהתאם לממצאים שלה ומנהלת סנגוריה לאומית ובינלאומית. לפני שהצטרפה לארגון הבה מורייאף עבדה באמנסטי אינטרנשיונל במזכירות הבנילאומית בלונדון כתועמלנית של לוב ותוניס. היא דוברת אנגלית, ערבית וצרפתית. בסקר שנערך ב- 2013 על ידי מגזין טיים, 88% מהקוראים החשיבו את מורייאף בין 100 האנשים המשפיעים בעולם בשל עבודתה במצרים.

כריסטין קווין, מועמדת לראשות עיריית ניו יורק

הדוברת של העירייה, קריסטין קווין, היא המועמדת המובילה לראשות העיר ניו יורק. התפקיד יהפוך אותה לראש העיר החזקה ביותר במדינה, כמו גם זו העומדת למבחן יותר מכולם. במידה ותזכה, קווין לא תהיה רק האשה הראשונה המכהנת בתפקיד בניו יורק, אלא גם הראשונה לייצג את הקהילה הגאה.

ת'ריסיה גאו רנזטה, שותפה, Aceel Partners

ת'רסיה גאו רנזטה השקיעה באימפרבה ב- 2011 (שווי שוק עדכני: 900 מיליון דולר) ובנוסף השקיעה בגלאם מדיה, הוצאה לאור אינטרנטית אשר, על פי הדיווחים, מתכננת להנפיק את עצמה לראשונה השנה. ההשקעות שלה כוללות את ModCloth מותג בגדי וינטאג' אונליין אופנתי, מנוע חיפוש של נדלן Trulia, ואתר Learnvest, אתר מימון עצמי לנשים. היא מדורגת במקום ה- 82 ברשימת "מגע הזהב" של פורבס ל- 2013.

אן ווג'יסיקי, מייסדת, 23andMe

משקיעת טכנולוגיית בריאות לשעבר, וו'ג'יסיקי הקימה את 23andMe ב- 2006 בתקווה לעודד אנשים צעירים ללמוד על הג'נטיק מייקאפ של עצמם (הגנים שדומיננטיים בקביעת המראה החיצוני) במטרה להאיץ גילוי של תרופות וטיפולים דרך בניית מאגר מידע גנטי מתוקנן. החברה גייסה מעל 103 מליון דולר בקרן הון סיכון (כולל 50 מליון דולר ב- 2012 בעזרת גוגל ונצ'רס), ולה יש יותר מ- 200,000 חברים המשלמים לשירות הבדיקות הגנטיות, אשר מתחיל ב- 99 דולר לערכה ביתית של בדיקת רוק. בין הממצאים המעניינים ביותר שהתגלו על ידי החברה ב- 2012: משתנה גנטי שמגן מפני אלצהיימר, קשר בין גודל החזה וסוג מסוים של סרטן ומחסור מוחלט של שוק גנטי לאוטיזם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.