Forbes Israel Logo

עוד ניסיון: קרן המטבע במצרים לדיון בהלוואה של 4.8 מיליארד דולר

משלחת מטעם קרן המטבע הבינלאומית הגיעה למצרים לדיונים בנוגע להלוואה של 4.8 מיליארד דולר, במטרה להקל על המשבר הכלכלי החריף במדינה הערבית המאוכלסת ביותר.

אחרי שנתיים של טלטלה פוליטית, רזרבות המט"ח של המצרים נפלו לרמות קריטיות, והדבר מאיים על יכולתה של המדינה לקנות חיטה ודלק.

ממשלתו של הנשיא מוחמד מורסי יזמה עסקה עם קרן המטבע בנובמבר האחרון, אולם היא נדחתה בדצמבר לאור המחאה שחזרה למדינה אחרי צו הרחבת הסמכויות של הנשיא. על פי סוכנות הידיעות "מנא", המשלחת מטעם קרן המטבע תשהה במדינה מספר ימים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בשיחות תנסה קהיר לשכנע את אנשי הקרן כי היא רצינית לגבי כוונותיה לבצע רפורמות שנועדו להגביר את הצמיחה ולהקטין את הגירעון הכבד. משמעות המהלכים היא העלאות מס וקיצוצים בסובסידיות למחוזות עבור דלק ולחם, שעלולים להיות מסוכנים פוליטית.

כבר שנים שמצרים לא מצליחה להגיע לעסקה עם קרן המטבע הבינלאומית, למרות שיחות חוזרות. כלכלנים אומרים כי קרן המטבע מטילה ספק ביכולתה של המדינה ליישם את הרפורמות המובטחות, חשש אשר המשבר הפוליטי במדינה רק מחריף.

הממשלה מקווה לסכם על הלוואה עד פגישת קרן המטבע ב-16-21 באפריל, אמר שר הכלכלה של מורסי אלסעיד הגאזי. בכירי קרן המטבע לא הקציבו לוח זמנים לשיחות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.