Forbes Israel Logo

עוצרות נשימה: הארוחות היקרות ביותר במסעדות ברחבי העולם

בפעם הבאה שאתם מתלוננים על קולה שעולה 20 שקל במסעדה או על סלט שעולה 80 שקל במלון, כדאי שתיקחו בחשבון שיכול להיות הרבה יותר גרוע. לא מדובר רק בכמה מסעדות שיוצרות מנות שערורייתיות כדי לקבל תשומת לב (כמו גלידת סאנדיי במחיר של אלף דולר או המבורגר מוזהב שעולה 666 דולר), אלא ישנם אינסוף תפריטים בעלות קבועה ברחבי העולם שאולי מחייבים לקיחת משכנתא שנייה. לא משנה כמה המנות האלה עוצרות נשימה, הנה כמה חשבונות שאולי יגרמו לכם לזוז בחוסר נוחות בכיסא שלכם.

Sublimotions, איביזה, ספרד (1,850 דולר לאדם)
היא נפתחה ב-2014 על ידי השף עטור כוכבי המישלן פאקו רונצרו, ממוקמת במלון הארד רוק באיביזה ועולה כ-1,700 יורו (מעט יותר מ-1,800 דולר) לאדם כדי להשתתף בחוויה הגסטרונומית המיוחסת של ארוחת ערב שם (למעשה, בשנים האחרונות המחיר ירד בחזרה לאדמה הודות להתחזקות הדולר). כל ישיבה ב-Sublimotion – או "הופעה" כפי שהם קוראים לזה – מארחת 12 סועדים וכוללת תפריט טעימות אחד שיש בו 15-20 מנות. מדובר במשתה שמערב את כל החושים, ומשלב אוכל, אמנות וטכנולוגיה במהלך ארוחה שלוקחת בערך שלוש שעות. אם שמים את המחיר המופרז בצד, הביקורות די טובות.

ארוחה שהיא הופעה. Sublimotions באיביזה | צילום: Sublimotions

Masa, ניו יורק, ארה"ב (595 דולר לאדם)
ב-2011, כאשר ארוחה במסה (אין קשר למסעדה הישראלית) עלתה "בקושי" 450 דולר לאדם, מבקר המסעדות של הניו יורק טיימס סם סיפטון שאל במה שהפך לביטוי מפורסם: "האם זה שווה את זה?" (לא בדיוק, לדבריו). חמש שנים לאחר מכן, התפריט הקבוע במקדש הסושי של השף מסה טמיאקה עולה כעת 595 דולר לאדם, לא כולל משקאות ומע"מ. הצד החיובי היחיד למחיר הגבוה של הארוחה, היא שמחודש מרץ המסעדה אינה מקבלת טיפ.

השף מסה טמיאקה. התפריט לא כולל משקאות ומע"מ, אבל כן כולל טיפ | צילום: Masa

מסעדת Guy Savoy Monnaie de Paris, פריז, צרפת (525 דולר לאדם)
כאשר שף עם שלושה כוכבי מישלן קורא למסעדה שלו Monnaie de Paris (על שם המוסד הצרפתי הוותיק שהוא כעת ביתו, אתם יודעים שאתם הולכים להסתבך עם הבנק. ב-2015 גיא סבוי העביר את המסעדה הפריזאית שלו למבנה מהמאה ה-18 ברובע השישי, אם חלונות שנראים כמו הלובר והפונט נוף (הגשר החדש). כאשר סועדים אחרים יכולים ללכת למסעדה הצרפתית הנחשבת le carte ולהוציא 250 דולר לאדם על ארוחה, למה לא ללכת למסעדת שלושה כוכבים? המסעדה מציעה כמה אופציות קבועות, אבל גולת הכותרת היא תפריט "המצאות והשראות" בן 18 המנות, שכולל לובסטר צלוי ומרק ארטישוק עם פטריות כמהין. על כך תיאלצו להיפרד מ-490 יורו (או 525 דולר), אבל אלו שירצו לבזבז קצת פחות, מסעדה של אותו השף בארמון הקיסרי מציעה תפריט דומה עבור 275 דולר בלבד, שמגיע יחד עם הנוף האירוני של מגדל אייפל.

מנה של סבוי במסעדה עטורת כוכבי המישלן | צילום: פרופיל האינסטגרם של גיא סבוי

Kitcho, קיוטו, יפן (475 דולר לאדם)
השף קוניו טוקוקה מנווט את מסעדת Kitcho (שידועה כ-Arashiyama) כחלק מהמורשת המשפחתית שלו – גם אבא וסבא שלו היו השפים שם לפניו. ישנם כמה תפריטים קובעים שאפשר לבחור מהם, אבל היקר מהם עולה 54,000 ין (או 473 דולר) לאדם. מדובר בארוחה בת לפחות 10 מנות, שכוללת שתי נתחים נפרדים של סשימי כמו גם מנות מאודות וצלויות. ולאלו שחובבי אתגרים בכל הקשור למזון, ל-Kitcho יש omakase – מנות שהשף בוחר ומחירן נע בהתאם לשוק. כלומר גבוה יותר.

Ultraviolet, שנגחאי, סין (450 דולר לאדם)
סועדים ופילוסופים יכולים להתווכח על שאלת הביצה והתרנגולת עד אינסוף, אבל דבר אחד ידוע – הרבה לפני ש-Sublimotion הוקמה באיביזה, Ultraviolet הייתה קיימת בשנגחאי. היא הוקמה על ידי השף הצרפתי פול פיירט ב-2012 (מרעיון שצץ עוד ב-1996), והיא בעצם חווית אכילה רבת חושים שכוללת הופעה מבדרת, מוזיקה מותאמת למנות ואת שמות הסועדים מוארים על השולחן (כל אלו נמצאים גם ב-Sublimotion). ההבדל העיקרי בין שתי המסעדות, שלשתיהן יש 20 מנות, הוא שהמחיר הקבוע של Ultraviolet נמוך הרבה יותר.

קדמה ל-Sublimotions הספרדית. Ultraviolet הסינית | צילום: Ultraviolet

Joël Robuchon, לאס וגאס (425 דולר לאדם)
לאס וגאס לא נשארת מאחור ברשימה הזו. בתור עיר נוצצת למדי, לא מפתיע במיוחד שהיא מציעה תפריט טאפאס שמבושל מול הסועדים בחלל אינטימי, במסעדת Joël Robuchon. תמורת 425 דולר הסועדים יכולים לבחור בין כמה מנות קטנות – כולל שלו מקורמל, כבד אווז צרוב ושקדי עגל. ובואו נשים את זה על השולחן – כמה משחקי בלאק ג'ק מוצלחים יוכלו לסדר לכם ארוחה שם.

מציע טאפאסים. השף ג'ואל רובושון | צילום: Joël Robuchon

ואם שש המסעדות האלה לא מרשימות אתכן, יש עוד כמה שיעניינו אתכם:

Alain Ducasse au Plaza Athénée, פריז (425 דולר לאדם)
L'Arpège, פריז (400 דולר לאדם)
Urasawa, בברלי הילס, קליפורניה (395 דולר לאדם)
Maison Pic, ולנס, צאפת (350 דולר לאדם)
Per Se, ניו יורק (325 דולר לאדם)
Chef's Table, ניו יורק (306 דולר לאדם)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.