Forbes Israel Logo

עוצרים את עצמנו: 8 הרגלים הרסניים שמונעים מאתנו להצליח

לפעמים אנחנו יכולים להיות האויבים הכי גדולים של עצמנו. אנחנו עושים דברים שמונעים מאיתנו להצליח באופן מודע או בלתי מודע – הצעד הראשון בנטרול התנהגויות כאלה הוא להכיר אותן. הנה ה-8 הגרועות ביותר:

1. זה שאתם עסוקים, לא אומר שאתם פרודוקטיביים

בואו נודה בזה, אתם יכולים למצוא מספיק משימות כדי להשאיר עצמכם עסוקים יומם וליל. השאלה היא: האם כולן נחוצות?

ההצלחה שלכם לא תלויה במספר השעות שאתם עובדים, או במספר המשימות שאתם מבצעים בו זמנית. התרכזו בדברים שיש להם השפעה. אל תתבלבלו בין "להיות עסוקים" ובין "לעשות התקדמות". התרבות העסקית מתגמלת לעיתים אנשים שנראים עסוקים, אך הצלחה אמתית היא תוצאה של מאמץ ממוקד במשימות שישיגו מטרות לטווח ארוך.

2. לא חייבים להיות מושלמים

בעולם אידיאלי, הרדיפה אחר המושלם היתה ראויה להערכה ותגמול. בעולם בו אנו חיים, זהו מתכון בטוח לתסכול ובזבוז עצום של זמן. לפי הפסיכותרפיסט מל שוורץ "הדבר הקרוב ביותר לשלמות, היא היכולת לחוות את ההווה במלואו. ללא כל מחשבות מטרידות, ללא הצורך למדוד את עצמנו, אנחנו חופשיים באמת לחיות את הרגע. ברגע הזה אנחנו חיים באמת. יחד עם זאת, הפרפקציוניסט בדרך כלל לא חווה את הרקע מכיוון שהוא עסוק בלבקר את העבר ולשחזר כל החלטה, או מודאג לגבי ההחלטות העתידיות". דעו מתי הגיע הזמן לשחרר ולקבל החלטות מציאותיות שיביאו לתוצאות. רדיפה אחר שלמות תתקע אתכם ותבזבז אנרגיה שאתם יכולים להשקיע במקום אחר.

פרפקציוניזם לא מאפשר לכם לחיות את הרגע | צילום: thinkstock

3. אל תפחדו מלקיחת סיכונים

אלא אם אתה מנהל סיכונים פיננסי מוסמך, שנאת סיכון מוחלטת היא אינה האסטרטגיה הנכונה להצלחה בקריירה. כמובן, שגם נטילת סיכונים מוגזמת היא אינה הגישה היעילה ביותר. עלינו לקחת סיכונים מחושבים שיעזרו לנו ללמוד מהם ולצמוח. כשאיננו לוקחים סיכון כלל, אנו קופאים על השמרים בזמן שאחרים מסביבנו פורחים ומתקדמים על חשבוננו. יש להעריך את הסיכונים על פי היכולת שלהם לקדם אותנו אל עבר המטרות שלנו ולאחר מכן לבחור באלו שמעניקים לנו את ההזדמנות הטובה ביותר להתקדם.

4. אל תניחו לפחד לעכב את ההתקדמות שלכם

הפחד יכול לשתק אותנו עד קיפאון. הוא לעיתים תוסס בדמיון, שבו דימויים שליליים יכולים להיות גדולים יותר מאשר במציאות. אם פחד מפריע להתקדמות שלכם יש להתחיל משינוי הלך הרוח – במקום לתת לפחד למנוע מאיתנו להיפרד מקו ההתחלה, צריך לתעל את הפחד בצורה כזו, שהוא יהפוך להיות הדלק המניע אותנו לקחת את הצעד הראשון.

5. תגובה מול תכנון

לאנשים מצליחים יש תוכנית, הם קובעים את המטרות שלהם והם מודדים את ההצלחה שלהם. אם אתם מוצאים כי רוב יומכם כרוך בתיקון משברים של אנשים אחרים או מתן תגובות למה שמגיע לתיבת הדואר הנכנס במייל שלכם – סימן שאתם מבזבזים אנרגיה וזמן. אלא אם אתם עובדים עבור מכבי האש, כיבוי שריפות היא אינה האסטרטגיה להצלחה. כאשר אתם מוצפים בבקשות שהולכות להסיט אתכם מהתוכנית המקורית, ישנם בדיוק שלושה כלים שיעזרו לכם לחזור למסלול הנכון: להאציל סמכויות, להיות קצרים בתגובות או פשוט ללחוץ על כפתור ה-"delete". ובסופו של כל יום אל תשכחו לשאול עצמכם האם התקדמתם היום אל עבר השגת המטרות שלכם.

אל תתמודדו עם הכל לבד. האצילו סמכויות | צילום: thinkstock

6. לא את כל החולשות צריך לחזק

אם אתם חלשים בדיבור מול קהל והמטרה שלכם היא להתקדם לתפקיד ראש אגף המכירות, עליכם לעבוד על היכולת של דיבור בפני קהל מאחר וזה חיוני להשגת המטרה. עם זאת רוב החולשות לא דורשות תשומת לב או טיפול. כאשר אנו מבזבזים את הזמן בשיפור החולשות שלנו שאינן רלוונטיות למטרות שהצבנו, אנו בעצם מפחיתים את הזמן שבו אנו עוסקים בדברים שיניעו לתוצאות חיוביות. התמקדות בחולשות היא לרוב נוסחה לבינוניות. עדיף להתמקד בתכונה מועילה וחזקה בנו הקשורה למטרתו ולמקסם אותה – כך קל יותר להתבלט ולמשוך את תשומת לבם של מקבלי ההחלטות.

7. לא טוב היות האדם לבדו

זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור חלק מאיתנו: האמונה שאנו יכולים להיות עצמאיים ובלתי תלויים באחרים. האנשים המוכשרים ביותר בעולם מקיפים את עצמם ב'שבט' של אנשים ובשותפויות לכל החיים. אם אתם רוצים ללכת על כל הקופה לבדכן, החברים היחידים שלכם למסע יהיו הכישלונות העצמאיים שלכם.

8. יש סיבה מדוע לא כל האנשים בעולם דומים

לנוחות שמגיעה מלהיות בקרבת אנשים הדומים לנו יש תופעות לוואי שליליות. זה גורם לעיוורון שמכריח אותנו לראות את העולם דרך עדשה צרה במיוחד. המנהיגים המצליחים ביותר מקיפים עצמם בקבוצה מגוונת של אנשים המאתגרים את חשיבתם ופעולותיהם, מרחיבים את נקודת המבט שלהם ומאירים את עיניהם לתוצאות גדולות אפילו יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן