Forbes Israel Logo

עידן עופר מדורג לראשונה ברשימת עשירי בריטניה

לאחר שהתמקם בבירה הבריטית, התברג היום עידן עופר במקום ה-25 ברשימה הכוללת את 1,000 עשירי הממלכה עם הון של 3.4 מיליארד פאונד (5.6 מיליארד דולר) – מעט פחות מהערכת פורבס העומדת על 5.9 מיליארד דולר.

המגזין מציין את אחזקותיו של עופר בחברת פסיפיק דרילינג הנסחרת בוול סטריט. החברה מפעילה ספינות קידוח במים עמוקים ושוויה 1.26 מיליארד פאונד (2.1 מיליארד דולר).

על עידן עופר עברה שנה עסקית לא קלה, כאשר חברת צים שבבעלותו נקלעה לקשיים כלכליים ונמצאת בהסדרי חוב מול גופים ישראלים ובינלאומיים. כמו כן, ראה עופר את השקעתו הגדולה במיזם המכוניות החשמליות של בטר פלייס יורד לטמיון ולא הצליח למכור את כי"ל שבשליטת החברה לישראל, לפוטאש הקנדית.

עידן עופר. נחיתה הישר את המקום ה-25 ברשימת עשירי בריטניה | צילום: יח"צ

אלה הביאו לאובדן של כ-800 מיליון דולר ולהידרדרות של כ-60 מקומות ברשימת עשירי העולם של פורבס השנה. דווקא בחודשים האחרונים, חווה עופר התאוששות מסוימת: מניית החברה לישראל, בה חדל מלשמש כדירקטור בחודש יולי, לאחר 15 שנה, רשמה עלייה מתחילת השנה ובתחילת החודש מכרה את אחזקותיה בתאגיד האנרגיה הפרואני אדחל ברווח של כ-88 מיליון דולר.

ישראלים נוספים המופיעים ברשימה הם אילי הנדל"ן, האחים אדי וסול זכאי שרכשו השנה 12 בתי מלון של רשת מנזיס תמורת כ-85 מיליון פאונד. אלה הצטרפו אל אמפריית המלונות שלהם המונה 21 בתי מלון. האחים זכאי מדורגים במקום ה-35 ברשימת עשירי בריטניה.

גם המיליארדר היהודי פויו זבלודוביץ' שאביו הקים בשנות ה-50 את מפעל סולתם ביקנעם, נכנס לרשימה ומדורג במקום ה-57. זבלדוביץ' שותף במיזם התקשורת של חברת החשמל, ומקיים קשרים הדוקים עם ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.