Forbes Israel Logo

עידן עופר עזב את הדירקטוריון – והפסיד 215 מיליון שקל ביום

בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, הודיע הבוקר על עזיבתו את דירקטוריון החברה, ובערב הפסיד 215 מיליון שקל "על הנייר" כתוצאה מירידת המניה – כך עולה ממדד הטייקונים היומי של פורבס ישראל.

עופר אמר כי הוא מרגיש שבעקבות המעבר למגורים בלונדון לא יוכל להיות זמין דיו לצרכי החברה: "הוא עתיד להתעסק בעסקיו הגלובליים", אמרו מקורביו לאתר פורבס, "במצב החדש הוא לא יכול לעסוק בענייני החברה באותה אינטנסיביות בה עסק עד כה. הוא מאמין שדירקטור צריך להיות זמין ונגיש לצרכי החברה, מה שלא יכול להיות כעת". אולם עזיבתו השפיעה על מניית החברה לישראל, אשר סגרה את שבוע המסחר בירידה יומית של 2.5%.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

עופר נמצא בראש טבלת המפסידים היומית, אך הוא אינו לבד. יום של ירידות באחד העם עלה כסף רב למיליארדרים רבים בשוק ההון. כך, למשל, יו"ר מגדל ביטוח, שלמה אליהו, מדורג שני ברשימת המפסידים היומית, עם הפסד של 111 מיליון שקל, בעקבות ירידה של 2.6% במניית החברה.


המרוויחה הגדולה של היום. עפרה שטראוס | צילום: יח"צ

עוד ברשימת המפסידים הגדולים נמצאים יאיר המבורגר, שירידה במניות הראל השקעות עלתה לו 39 מיליון שקל, אליעזר פישמן, שהפסיד 30 מיליון שקל, ובסיכום שבועי 71 מיליון שקל, וליאורה עופר, שהירידה במניות מליסרון הסבה לה הפסד יומי של 24 מיליון שקל.

לעומתם, בהתאם ליום של ירידות, גם המרוויחים הגדולים של היום לא רשמו עליות משמעותיות בערך המניה, אך הצליחו להוסיף להונם כמה עשרות מיליוני שקלים. כך המובילה היומית עפרה שטראוס, שעלייה של 1.6% הוסיפה להונה 70 מיליון שקל. שני ברשימת המרוויחים הגיע יצחק תשובה, שהרוויח 67.7 מיליון שקל בעקבות עלייה של 0.9% במניות קבוצת דלק.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

לכניסה למדד המלא – לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.