Forbes Israel Logo

עידן עופר על אגסי: נדרשת יכולת שונה להקים חברה ולנהל אותה

"שי מאוד חכם, אני מחבב אותו וגם אוהב את הרעיונות שלו – אך נדרשת יכולת שונה להקים חברה ולנהל אותה", כך אמר עידן עופר לשבועון הסיני Southern Weekend בהתבטאות פומבית ראשונה מאז הדחתו של אגסי. "זה דבר רגיל בישראל שמייסד פורש מניהול החברה – לשי אגסי יש עדיין 10% בחברת בטר פלייס", הוסיף עופר.

עופר, המכהן כיום כדירקטור בחברה לישראל, אך נחשב למקבל ההחלטות העיקרי בחברה, נשאל בראיון אם הוא מתכוון לפרוש בקרוב. "לא כרגע", ענה עופר. "כשאפרוש זה יהיה תלוי בילדים שלי – ההון המשפחתי שבנינו לא יועבר אליהם באופן אוטומטי, אם הם לא יעבדו מספיק קשה, לא אעביר להם את המושכות".

עופר – כתבה מחמיאה | צילום: סיוון פרג'

עופר אירח את הצוות הסיני במשרדיו בת"א וזכה לכתבה חיובית שתיארה את עסקיה של החברה לישראל מרגע רכישתה בשנת 1999 מידי ממשפחת אייזנברג. לאורך הכתבה מחמיא הכתב לעופר וכותב כי אחד היתרונות הגדולים שלו הוא ההבנה הגיאו-פוליטית וההבנה הכלכלית הנכונה שעוזרת לו להעריך לאן נושבת הרוח.

"אני מוצא את סין קלה לעסקים", הוסיף עופר. "בזכות השיטה הפוליטית הסינית ראשי ערים ומזכירי מפלגה תמיד רוצים לפעול, ולא חשוב עד כמה קטנות הערים שלהם, מפני שהם יודעים שהבאת עסקים תסייע לקריירה שלהם".

עופר נשאל אם מהי הפילוספיה עסקית שלו, בדומה למנהלים הגדולים (מייסד אפל – סטיב ג'ובס ומייסד אינטל אנדרו גרוב), וענה כי הוא מאמין בהתייחסות לאנשים ולעסקים בצורה הוגננת. "מה שאני הכי מעריך זה כנות ויושרה – אני בנאדם תמים, ומקווה שאנשים אחרים יהיו תמימים כמוני, אך לעתים אני מתאכזב מכך", אמר עופר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן