Forbes Israel Logo

עייפים: המשק האמריקאי מפסיד כ-31 מיליארד דולר בשנה מטעויות הנגרמות ממחסור בשינה

העולם סביבנו הופך צבעוני, רעשני ומגרה את החושים יותר ויותר. עוד ועד פרטים דורשים את תשומת ליבנו במהלך היום, מה שדורש מאיתנו מצד אחד ערנות רבה יותר, אך מהצד השני מעייף הרבה יותר והופך את השינה למרכיב חשוב והכרחי עוד יותר בחיינו.

אך ככל שזו הופכת דנרשת יותר, כך רוב האנשים בעולם המודרני צורכים אותה פחות. בין אם אנו לא מספיקים מספיק במהלך היום ודוחים את שעת השינה, ובין אם אנחנו פשוט מתקשים להירדם, אין ספק שהאנושות סובלת מבעיית שינה.

שליש מכוח העבודה בארה"ב, כמעט 41 מיליון אנשים, לא ישנים מספיק. טעויות שנבעו מחוסר ריכוז, בהעדר שינה מספיקה עולות למשק האמריקאי כ-31 מיליארד דולר בכל שנה. ב-2012 הוציאו בארה"ב יותר מ-32 מיליארד דולר על עזרים להקלת השינה, החל מכדורים ועד יועצי שינה, והמספר רק עולה.

עייפים? אתם לא לבד | צילום: shutterstock

אז הנה כמה עצות שיעזרו לכם לישון כמו שצריך:

1. דאגו לישון בחדש חשוך. אור מעכב את ייצורו של הורמון החושך, המיוצר בבלוטת האצטרובל במוח – המלטונין. ההורמון מעודד שינה כמו גם שינויים פיזיולוגים אחרים בגוף התואמים לשעות הלילה.

2. מתאמנים אחרי העבודה? מצוין! סתם, זה רע מאוד. אימון לפני השינה מאיץ את מחזור הדם ומעורר את תהליכי המטאבוליזם בגוף. יחד עם זאת, עדיף להתאמן בלילה מאשר לא להתאמן בכלל.

3. ומה עם יין? הוא מרדים נכון? הבעיה היא שתמשיכו להרגיש עייפים גם בבוקר.

4. גם צפייה בטלוויזה לפני השינה היא מעשה מאוד לא חכם. אתם מגרים את המוח ובדיוק בזמן שאתם אמורים לאפשר לו לנוח.

5. אם אתם רגילים לתכנן את יום המחר, לפני השינה, כדאי שתפסיקו. אי אפשר לפתור בעיות באמצע הלילה. פשוט עצמו את העיניים והירדמו.

לילה טוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן