Forbes Israel Logo

עכשיו זה רשמי: לטביה תהיה המדינה ה-18 בגוש היורו

מדינת לטביה היא החברה ה-18 בגוש היורו, כך הודיעה היום הנציבות האירופית. על פי נתונים שפרסמה הנציבות, המדינה הבלטית עומדת בכל דרישות הסף להצטרפות לגוש היורו. מוקדם יותר, פרסם הבנק האירופי המרכזי המלצה משלו המאשרת את הצטרפותה של לטביה לגוש. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי נתוני הנציבות, לטביה עומדת בארבעת התנאים הדרושים להצטרפותה של מדינה למטבע המשותף: אינפלציה דומה או נמוכה מהממוצע של שלוש הכלכלות החזקות בגוש היורו, יחס חוב תוצר הנמוך מ-3%, ושיעור ריבית לטווח ארוך שלא יעלה על על 2% מעל לממוצע של שלושת הכלכלות החזקות. 

צילום: רויטרס

האינפלציה בלטביה עומדת על 1.3%, נמוכה בהרבה מהממוצע של שלושת הכלכלות החזקות בגוש היורו העומד על 2.7%. יחס החוב תוצר במדינה הבלטית עומד על 1.2%. גם כאן מדובר בנתון נמוך מהרף האירופי של 3%. כמו כן,  מאז 2005 חווה המטבע הלטבי – לטס תנודתיות שלא עולה על 1% לשני הכיוונים. בנוסף, שיעור הריבית לטווח ארוך בלטביה הגיע באפריל על 3.8%, גם הוא נמוך מהממוצע של שלושת הכלכלות החזקות שעמד על 5%. 

"הנציבות האירופית מאשרת שלטביה הצליחה לעמוד בדרישות אימוצה על ידי גוש היורו ותצטרף כחברה רשמית בו בשנה הבאה", כך נכתב בהודעת הנציבות האירופית. חברותה של לטביה ביורו תכנס לתוקף ב-1 בינואר 2014. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.