חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עלייה באבטלה? הביקוש לעובדים במגזר העסקי ירד באפריל ב-1.9%

מספר המשרות הפנויות במגזר העיסקי ירד בחודש אפריל ב-1.9%, ועמד על 62.5 אלף משרות פנויות לעומת 63.7 אלף משרות פנויות במרץ. שיעור המשרות הפנויות מסך המשרות המאוישות והפנויות נשאר יציב בשלושת החודשים האחרים 2.7%.

על פי מחקר שערך בנק ישראל, אשר פורסם לפני כשבוע, בחינת הקשר בין האבטלה למשרות הפנויות בישראל מלמדת כי לאורך מחזור העסקים מלווה עלייה של מספר המובטלים ב-1% בממוצע בירידה של 3% במספר המשרות הפנויות. סטיות מתמשכות מקשר זה מצביעות על שינוי אפשרי בשיעור האבטלה המבנית של המשק.

השינוי הגדול ביותר באפריל, לעומת החודש שקדם לו, חל בקבוצת משרות השכיר. בקבוצה זו חלה עלייה של 36.6% במספר המשרות הפנויות בעסקים המונים בין 50 ל-99 עובדים. לעומת זאת, בעסקים המונים 9-5 משרות שכיר חלה ירידה של 32.1% במספר המשרות הפנויות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: אהוד כהנים

בחודשים פברואר אפריל היה המספר הממוצע הגבוה ביותר של המשרות הפנויות בתחום המכירות – 8,492 (13.5% מכלל המשרות הפנויות). בתחום המלצרות עמד מספר המשרות הפנויות הממוצע על 6,431 (10.2%). משלח היד בו היה המספר הממוצע הנמוך ביותר של משרות פנויות הוא הפקידות (פקידי קבלת קהל, פקידי מלאי ופקידי משרד) – 1,932 (3.1%).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן