Forbes Israel Logo

על אף התאוששותו המעודדת של הדולר: "המומנטום צפוי להיחלש"

במהלך יום המסחר אתמול, ובהתאם למגמה שאנו רואים בימים האחרונים של התחזקות הדולר, הגיע המטבע לשיא של 3.546 שקלים, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-25 לנובמבר 2013 – בשלושת החודשים האחרונים.

בעקבות כך, מציינים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל  כי "המומנטום החזק הוא עדיין תולדה של הפריצה הטכנית שהתרחשה בשבוע שעבר בעקבות התערבויות בנק ישראל. נראה שבאזור 3.51-3.54 היו ממוקמות לא מעט הוראות סטופ של ספקולנטים והעלייה מעל רמות אלה למעשה "העיפה" אותם והגבירה את המומנטום. אין ספק שבנק ישראל רשם לזכותו ניצחון במאבק מול הספקולנטים והשיב לעצמו את "כוח ההרתעה".

כעת, על פי ההערכות, נפתח הפתח ליעדים גבוהים יותר – 3.55 ולאחר מכן 3.57. ואולם, סביר להניח שנראה היחלשות של המומנטום הנוכחי ותיקונים. מבחינה טכנית, כדי לקבוע שאכן אנו עדים למפנה, היינו רוצים לראות סדרה עקבית של שיאים עולים ותחתיות עולות.

מקווים לראות את מגמת העליות נמשכת | צילום: Shutterstock

ראוי גם לציין שעלייתו של הדולר-שקל התרחשה למרות היחלשותו של הדולר בעולם ביממה האחרונה, על רקע ההתאוששות שראינו בשוק המניות. בשוק העולמי ממתינים כעת לדוח התעסוקה אשר יתפרסם בשישי בארצות הברית. לאחר הדוח המאכזב שפורסם בשבוע שעבר, אם גם הפעם יאכזבו נתוני התעסוקה, הדבר עשוי להביא את הבנק הפדרלי לשקול מחדש את קצב צמצום ההרחבה הנוכחי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.