Forbes Israel Logo

על הגובה: ברוכים הבאים לאחוזת הג'ירף בקניה – מלון מסוג אחר

כאשר אורחים מגיעים לחדר המלון שלהם, הם מצפים לרוב למינימום הפרעות – ולבטח שאינם מצפים לאורח שייכנס במפתיע דרך אדן החלון. אך באחד המלונות הייחודיים ביותר בעולם, זה בדיוק מה שהאורחים מקבלים. זאת ועוד – אותם "ביקורים" הם אחת האטרקציות המיוחדות ביותר שבהן מתהדרים מנהלי המלון. 

המלון המדובר הוא אחוזת הג'ירף (Giraffe Manor), הממוקם בפרברי ניירובי, בירת קניה, בלב 566 דונם של יערות טבעיים. מדובר במלון קנייתי אינטימי בן עשרה חדרים, המשמש גם כמרכזה של שמורת טבע שבה מסתובבים חזירי יבלות, אנטילופות, 180 מינים של ציפורים – וגם שש ג'ירפות נדירות מסוג רוטשילד.

חוויה יוצאת דופן | צילום: The Safari collection

המבנה המיוחד נבנה בשנת 1932 כאחוזה אנגלית טיפוסית עבור משפחתו של סר דיוויד דאנקן – סוחר בריטי ידוע, אשר הרוויח סכומים אדירים מפעילותו במדינה האפריקאית. במהלך שנות ה־70 רכשו את המבנה ג'ק ובטי לסלי־מלוויל, במטרה לשמר את הבית המיוחד ולהשיב אליו את קסמו. אך כבר באחד מלילותיהם הראשונים של בני הזוג במבנה הענק, הם גילו כי הם מוקפים בחברה בלתי צפויה – כשג'ירפות תחבו את ראשן דרך חלון חדר השינה. במקום להיבהל, בני הזוג התאהבו בייצור הפרוותי והגבוה, ואף אימצו את אחת הג'ירפות, דייזי, כחיית המחמד שלהם. בשנת 1979 פתח הזוג את "מרכז הג'ירף" – שמורה שמטרתה להגן על זן הג'ירפות הנדיר המאופיין בחמש הקרניים שלו וברגליו הלבנות. ג'ירפות רוטשילד גם נחשבות לגבוהות במיוחד (אפילו ביחס לגי'רפות אחרות) – ומגיעות לגובה של שישה מטרים ומעלה.

למאמצי השימור של הזוג היתה השפעה רבה על העלייה במספרן של הג'ירפות המקומיות. "באוגוסט 2011 היו כ־650 ג'ירפות רוטשילד בעולם, הרבה יותר מ־90 הג'ירפות שהיו ב־1974, כאשר אחוזת הג'ירף החלה את פעילותה", אומר גילס פאטיסון, אשר מנהל כיום את המלון המדובר יחד עם אשתו ג'סיקה.

 

לסעוד עם רוטשילד

הג'ירפות, מתברר, עדיין נהנות לבקר בחדרי האורחים במתחם. לפי פאטיסון, ארוחת הבוקר היא הזמן האהוב עליהן ביותר – אז הן מכניסות את ראשן לתוך חלונות החדרים חסרי הווילונות, כאילו כדי לברך את המבקרים בברכת בוקר טוב. אם חששתם כי הן מחפשות את ארוחת הבוקר שהזמנתם למיטה, פאטיסון ממהר להרגיע ומסביר כי יצורי הענק אוכלים כמעט 65 קילו של עלים בכל יום, וכי ארוחת הבוקר שלכם לא ממש מעניינתאותם. "אנחנו דווקא מעודדים את האורחים לפתוח את החלונות שלהם באור ראשון, כדי שיוכלו לחוות את ההרגשה הנהדרת כשג'ירף דוחף את ראשו לחדר", הוא מסביר.

ארוחת הבוקר היא לא הזמן היחיד שבו תוכלו לראות את היונקים הגבוהים. המלון עצמו (המעוצב בסגנון ארט דקו – עם מסדרון כניסה בן שתי קומות, גרם מדרגות וריהוט עץ כהה) נמצא בלב שמורת ענק, המשמשת נוסף לגידול הג'ירפות, כמרכז לתכנון פעילויות שימור, חינוך והסברה וכן כמרכז מבקרים. כאורחי המלון תוכלו לבקר בחינם במרכז – שכן חלק מהתשלום על הלינה מועבר כתרומה לפעילות מרכז השימור, מסביר פאטיסון.

דיירות קבועות במלון | צילום: The Safari collection

זיכרונות מאפריקה

מלבד ההיכרות הקרובה והייחודית עם חיות הענק, המלון הייחודי מציע עוד מגוון אטרקציות ופינוקים לאורחים. תוכלו ליהנות מקריאת ספרי טבע לצד האח, בחדר הרישום העמוס בשטיחי צמר ומעוצב בקפידה. תמונות מתחילת שנות ה־40, כאשר האחוזה היתה עדיין בחיתוליה, מציגות כוכבים הוליוודיים מאותם הימים (כמו אווה גרדנר וקלארק גייבל) בעת ביקורם במתחם, ולצדם קרנפים מוחזקים בפלצורים, בימים שבהם לא היו עדיין סמי הרגעה. 

המראות מחלונותיו של חדר הרישום הקטיפתי יפהפיים לא פחות מהציורים בתוכו. הרישום הגדול ביותר מתאר כמובן את היצורים שעל שמם נקראת האחוזה – והסתגלו לחלוטין לחיים בשטח המלון. הם מסתובבים באחוזה עטורת הגפנים ומחפשים אחר חטיפים אשר הצוות משאיר להם מבעוד מועד במגוון מקומות. לפני שתפרשו לארוחת ערב לאור נרות בחדר האוכל האינטימי המחופה בעץ, תוכלו לצאת לסיבוב בין המבנים החיצוניים המקיפים את האחוזה וכוללים בית סחלבים וחנות מתנות ייחודית שמוכרת עבודות יד קנייתיות.

עובדי המלון ישמחו גם לארגן כלי רכב שייקחו אתכם למגוון אטרקציות באזור, כמו בית היתומים David Sheldrick Elephant, מרכז שיקום לגורי פילים וקרנפים, שבו תוכלו לראות כיצד מאכילים אותם בזמן שהם מתפלשים בבוץ. מעריצי הספר "זיכרונות מאפריקה" יוכלו ליהנות מסיור מודרך במוזיאון קארן בליקסן הקרוב, ששימש בעבר ביתה של הסופרת הדנית הידועה בשל ספרה זה.

נוסף לכך, מדי לילה תמצאו תמיד בקבוק מים חם מתחת למצעים, ולצד המיטה יניחו העובדים בכל ערב כרטיס חדש ובו עובדות משעשעות על הג'ירפות (האם ידעתם, למשל, כי הג'ירפות ישנות רק חמש דקות בכל פעם?). עם עלות השחר, כאמור, הענקים החביבים שוב פעילים. אם זכרתם את עצתו של פאטיסון והשארתם את חלונות החדר פתוחים לרווחה, אל תופתעו אם אחת הג'ירפות תגיע בשעת בוקר מוקדמת לאחל לכם בוקר טוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.