Forbes Israel Logo

על סף מיתון? המשק צמח ברבעון הראשון רק ב-2.7%

האם המשק הישראלי עומד על סף מיתון? על פי עדכון שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נראה כי תחזית הצמיחה למשק ירדה בפעם השניה תוך חודש. על פי העדכון הנוכחי, התוצר המקומי הגולמי בישראל (תמ"ג) עלה רק ב-2.7%, זאת לעומת העדכון הקודם, שבו נשרמה עליה של 2.9%.


פישר, נתניהו ושטייניץ. מצב הכלכלה לא מעודד | צילום: רויטרס

מגמת הירידה בשיעור הצמיחה ממשיכה, לאחר שברבעונים השלישי והרביעי של שנת 2011, נרשמה עלייה של 3.2% ושל 3.1% בהתאמה. כעת נראה כי הצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון של 2012 הייתה בשיעור של פחות מ-3%.


על פי נתוני הלמ"ס, התוצר העסקי עלה ברבע הראשון של שנת 2012 בשיעור של 2.2%, לאחר עלייה של 3.4% ברבע הקודם ועלייה של 4.4% ברבע השלישי בשנת 2011. ענפים בהן שיעורי הצמיחה היו הגדולים ביותר הם הבינוי, המסחר, שירותי אירוח ואוכל, שירותי תחבורה, אחסנה ותקשורת וכן בענף הפיננסים. לעומת זאת נראה כי בענף התעשייה חלה ירידה בצמיחה.

עוד עולה מהנתונים כי יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבע הראשון השנה ב- 34.4%, לאחר ירידה של 4.5% ברבע הקודם. כמו כן נראה כי חלה עלייה של 3.9% בהוצאה הפרטית, שפירושה עלייה של 2.1% בהוצאה לנפש. בנוסף גם ההשקעה בנכסים קבועים, בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה, עלתה ברבע הראשון של 2012 בשיעור של 9.2%, זאת לאחר עלייה של 7.3% ברבע הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.