Forbes Israel Logo

על קרן הצבי: טכנולוגיה חדשה של וולבו יכולה להציל חיים, ובעלי חיים

ב-2013 נהרגו בארצות הברית כמעט 200 בני אדם בתאונות דרכים שכללו התנגשות בצבאים, כך לפי נתוני המוסד לביטוח ולבטיחות בדרכים המהירות במדינה (III, Insurance Information Institute). חברת הביטוח האמריקאית State Farm מעריכה שיותר מ-1.2 מיליון תאונות דרכים בין רכבים לצבאים התרחשו במהלך אותה התקופה, תאונות שגרמו לנזק בעלות של כ-4 מיליארד דולרים. תביעת הביטוח הממוצעת של הנפגעים בתאונות אלו עומדת על כ-4,000 דולר.

במהלך השנים האחרונות הציגה וולבו מספר כלים חדשניים המסייעים לנהגים במטרה להימנע מהיתקלויות – למשל עם הולכי רגל ועם רוכבי אופניים – וכעת היא מכיילת את אותם החיישנים והתוכנות כך שיוכלו לזהות גם חיות גדולות כמו צבי, דישון או מוס, על מנת לנסות לצמצם את הטבח הזה בדרכים. מיצרנית הרכב השוודית נמסר כי וולבו S90 סדן החדשה שלהם היא הרכב הראשון אי פעם שיודע לזהות בעלי חיים גדולים ולבלום אוטומטית.

זהירות, מוס לפנייך – ובישראל, אולי גמל? | צילום: וולבו

בשבוע שעבר הודיעו בוולבו במסיבת עיתונאים שנערכה בספרד לכבוד השקת ה-S90 כי המערכת החדשה ממנפת את הטכנולוגיה שאפשרה לה לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים: רדאר שחש באובייקט בצד הדרך ומצלמה שמאבחנת את זהותו. אבל הקסם האמתי הוא התוכנה.

החיישן של רדאר התוכנה היא מצלמה שפונה קדימה אל הדרך והתוכנה עובדת במקביל לה, ויחד הן מזהות האם בעל חיים גדול עומד על הדרך או נע לאורכה. האינפורמציה הזו מעובדת מיד על ידי שילוב של טכנולוגיות זיהוי מצלמה, ניתוח, עיבוד ומאגר מידע של תמונות וכל אלו יחד קובעים האם להפעיל את המערכת או לא.

מרגע שהיא מופעלת, הנהג מוזהר באמצעות התרעות ויזואליות וקוליות, ואם הוא לא מגיב להתרעות אלו, הבלמים מופעלים כדי להימנע מהתנגשות או לפחות כדי להפחית את עוצמתה, באופן דומה למערכת הבלימה האוטומטית של הרכב המופעלת על הולכי רגל ורוכבים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.